کتاب آزادی مقدم بر لیبرالیسم

Liberty before Liberalism
کد کتاب : 2157
مترجم :
شابک : 978-6009158584
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 139
سال انتشار شمسی : 1390
سال انتشار میلادی : 1998
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آزادی مقدم بر لیبرالیسم اثر کوئنتین اسکینر

"آزادی مقدم بر لیبرالیسم" توسط یکی از مورخان برجسته جهان، کوئنتین رابرت داثی اسکینر، در بخش نخست خود به دنبال کشف و اثبات نظریه نئو رومی در مورد شهروندان و کشورهای آزاد است، که در اوایل شکل گیری انگلیس مدرن مطرح بود. این تحلیل به دفاع قدرتمندانه از طبیعت، اهداف تاریخ روشنفکری و تاریخ عقاید منتهی می شود. همانطور که کوئنتین اسکنر می گوید، "مورخ روشنفکر می تواند به ما کمک کند تا ارزشهای تجسم یافته در شیوه زندگی فعلی خود را بیابیم، و درک کنیم که روشهای فعلی تفکر ما در مورد آن ارزشها، بازتابی از سلسله ای از انتخابهای انجام شده در زمانهای مختلف بین انتخاب جهان های محتمل مختلف است". "آزادی مقدم بر لیبرالیسم" یکی از مهمترین آثاری است که تاکنون در مورد اهمیت، و هیجان بالقوه این شکل از تحقیقات تاریخی ارائه شده است. "آزادی مقدم بر لیبرالیسم" بر اساس سخنرانی آغازین کوئنتین اسکنر به عنوان استاد تاریخ مدرن در دانشگاه کمبریج، در سال 1997 به تحریر درآمده است.

کتاب آزادی مقدم بر لیبرالیسم

کوئنتین اسکینر
کوئنتین رابرت داثی اسکینر (متولد ۲۶ نوامبر ۱۹۴۰ اولدهام، لانکاشر) یک مورّخ اندیشه است. او یکی از بنیانگذاران مکتب کمبریج در حوزهٔ تاریخ اندیشه سیاسی است و در میانهٔ سال های ۱۹۹۶ و ۲۰۰۸ او استاد رجیوس (استاد دارای کرسی سلطنتی) تاریخ در دانشگاه کمبریج بوده است. او در حال حاضر صاحب کرسی باربر بیمونت در علوم انسانی و مدیرعامل مرکز مطالعه تاریخ اندیشه سیاسی در دانشگاه کوئین مری لندن است.
نکوداشت های کتاب آزادی مقدم بر لیبرالیسم
Skinner cuts through the brambles and enchantment of our blinding liberal consensus to reveal the hidden castle of an earlier pattern of thought.
اسکینر خیالات و اجماع ما در لیبرالیسم را آشکار می کند، و یک الگوی فکری پنهان را که در پس این خیالات نهفته است، آشکار کند.
Philosophy in Review

قسمت هایی از کتاب آزادی مقدم بر لیبرالیسم (لذت متن)
تاریخ فلسفه، و به ویژه فلسفه اخلاقی، اجتماعی و سیاسی، وجود دارد تا مانع از این شود که خیلی سریع فریفته نشویم. مورخ روشنفکر می تواند به ما کمک کند تا در کنیم که ارزشهای تجسم یافته در شیوه زندگی، و روشهای فعلی تفکر ما درباره آن ارزشها، بازتابی از سلسله انتخابهای انجام شده در زمانهای مختلف بین جهان های مختلف است. و این آگاهی می تواند به ما کمک کند تا از چنگال ارزش های هژمونی و لزوم چگونگی تفسیر و درک آنها رهایی یابیم.

مورخ روشنفکر می تواند به ما کمک کند تا ارزشهای تجسم یافته در شیوه زندگی فعلی خود را بیابیم، و درک کنیم که روشهای فعلی تفکر ما در مورد آن ارزشها، بازتابی از سلسله ای از انتخابهای انجام شده در زمانهای مختلف بین انتخاب جهان های محتمل مختلف است