کتاب بنیاد های اندیشه های سیاسی مدرن (۲ جلدی)

The Foundations of Modern Political Thought
کد کتاب : 2206
مترجم :
شابک : 978-2000442783
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 1102
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 1978
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---
تعداد جلد : 2

دو جلدی

معرفی کتاب بنیاد های اندیشه های سیاسی مدرن (۲ جلدی) اثر کوئنتین اسکینر

اهداف اصلی اسکینر در این کتاب عبارت اند از: 1. دادن گزارشی از متون اصلی اندیشه ی سیاسی اواخر سده های میانه و اوایل عصر نوین؛ 2. روشن ساختن مضمون تاریخی کلی ای به نام «دولت مدرن» و نحوه ی شکل گیری آن؛ و 3. نمایاندن شیوه ی خاصی برای مطالعه و تفسیر متون تاریخی.

کتاب بنیاد های اندیشه های سیاسی مدرن (۲ جلدی)

کوئنتین اسکینر
کوئنتین رابرت داثی اسکینر (متولد ۲۶ نوامبر ۱۹۴۰ اولدهام، لانکاشر) یک مورّخ اندیشه است. او یکی از بنیانگذاران مکتب کمبریج در حوزهٔ تاریخ اندیشه سیاسی است و در میانهٔ سال های ۱۹۹۶ و ۲۰۰۸ او استاد رجیوس (استاد دارای کرسی سلطنتی) تاریخ در دانشگاه کمبریج بوده است. او در حال حاضر صاحب کرسی باربر بیمونت در علوم انسانی و مدیرعامل مرکز مطالعه تاریخ اندیشه سیاسی در دانشگاه کوئین مری لندن است.
قسمت هایی از کتاب بنیاد های اندیشه های سیاسی مدرن (۲ جلدی) (لذت متن)
از همان میانه ی قرن دوازدهم مورخّی آلمانی اذغان داشت که شکل تازه و قابل توجهی از سازمان اجتماعی و سیاسی در شمال ایتالیا ظهور کرده است. خصیصه ای که وی تذکر داد این بود که جامعه ی ایتالیا ظاهرا دیگر خصلت فئودالی ندارد. او دریافت که به خصوص همه ی زمین ها میان شهرها تقسیم شده است و این که به ندرت می توان در کل سرزمین اعیان یا آدم مهمی یافت که اقتدار شهر را نپذیرد. توسعه ی دیگری که وی ذکر کرد و به نظرش حتا اساسی تر بود این بود که در شهرها نوعی حیات سیاسی پدید آمده بود کاملا مغایر با آن تصور فراگیر که پادشاهی موروثی را تنها شکل درست حکومت قلمداد می کرد. آن ها چنان دل بسته ی آزادی شده بودند که خود را به صورت جمهوری های مستقلی درآورده بودند که هر یک به اراده ی کنسول ها و نه حکم رانان اداره می شد و آن ها را هر سال عوض می کردند تا یقین شود «شهوت قدرت»شان مهار می شود و آزادی محفوظ می ماند.