کتاب تاریخ چیست ؟

What Is History?
کد کتاب : 2154
مترجم :
شابک : 978-0000220141
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 254
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1961
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ چیست ؟ اثر ادوارد هالت کار

کتاب تاریخ چیست؟ نوشته ادوارد هالت کار، یکی از آثار کلاسیک و تأثیرگذار در حوزه فلسفه تاریخ است. این اثر، که اولین بار در سال 1961 منتشر شد، به بررسی ماهیت و روش‌شناسی تاریخ می‌پردازد و از نظریات و رویکردهای مختلف تاریخ‌نگاری بحث می‌کند. کار در این کتاب به چالش کشیدن ایده‌های مرسوم و سنتی درباره تاریخ و تاریخ‌نگاری را هدف قرار داده و به خوانندگان یک درک جدید و عمیق‌تر از تاریخ ارائه می‌دهد. کتاب تاریخ چیست؟ در قالب فصول مختلف به بررسی موضوعات کلیدی در تاریخ‌نگاری می‌پردازد. کار با استفاده از نمونه‌های تاریخی و تحلیل نظریه‌های مختلف، به مسائلی چون تأثیر ارزش‌ها و تعصبات شخصی مورخان بر تاریخ‌نگاری، نقش شواهد و منابع در شکل‌گیری تفسیرهای تاریخی، و تفاوت‌های بین «تاریخ» به عنوان رویدادهای گذشته و «تاریخ» به عنوان ثبت و تفسیر این رویدادها می‌پردازد. ادوارد هالت کار در «تاریخ چیست؟» به مفاهیمی مانند نسبی‌گرایی تاریخی، اهمیت درک زمینه و بافت تاریخی، و نقش مورخ به عنوان مترجم و تفسیرکننده تاریخ می‌پردازد. او تأکید می‌کند که تاریخ نه یک حقیقت ثابت و غیرقابل تغییر، بلکه یک رشته پویا و تحت تأثیر دیدگاه‌ها و فرضیات مختلف است. تاریخ چیست؟ به عنوان یک اثر مرجع در زمینه فلسفه تاریخ شناخته می‌شود و تأثیر عمیقی بر نحوه درک ما از تاریخ و تاریخ‌نگاری داشته است. کار در این کتاب به چالش‌های موجود در تاریخ‌نگاری می‌پردازد و بر اهمیت تحلیل انتقادی و درک چندوجهی تاریخ تأکید می‌کند. کتاب «تاریخ چیست؟» از ادوارد هالت کار به خوانندگان یادآوری می‌کند که تاریخ نه تنها داستان‌هایی از گذشته، بلکه یک فرایند فکری پیچیده است که در آن مورخان نقش فعالی در شکل‌گیری تفسیرها دارند.

کتاب تاریخ چیست ؟

ادوارد هالت کار
ادوارد هالت کار یا ئی. اچ. کار (۲۸ ژوئن ۱۸۹۲–۳ نوامبر ۱۹۸۲) مورخ، دیپلمات، روزنامه نگار و نظریه پرداز روابط بین الملل انگلیسی، و یکی از مخالفان تجربه گرایی در تاریخ نگاری بود.کار بیشتر بخاطر نوشتن یک مجموعهٔ چهارده جلدی دربارهٔ تاریخ شوروی از ۱۹۱۷ تا ۱۹۲۹، نوشته های وی در زمینهٔ روابط بین الملل از جمله بحران بیست ساله، و کتاب تاریخ چیست؟ شناخته می شود.
نکوداشت های کتاب تاریخ چیست ؟
The new edition introduced by Professor Evans, a leading historian and an accomplished historiographer, provides an excellent insight into Carr's life and work
نسخه جدید معرفی شده توسط پروفسور اوانز ، مورخ برجسته و تاریخ نگار برجسته ، بینشی عالی از زندگی و کار ادوارد ارائه می دهد.
Jonathan Haslam

قسمت هایی از کتاب تاریخ چیست ؟ (لذت متن)
این بخش از نوشته های «کار» یکی از مهم ترین سطوح فلسفه انتقادی تاریخ است و نگاه ویژه ای به سازوکار پیدایش علم تاریخ دارد. «کار» سخن خویش را با نقل قول از دو مورخ انگلیسی دانشگاه کمبریج آغاز می کند. یکی «لرد آکتون J.E.D Acton» که نگاه خود را به تاریخ، بر اساس عقیده مثبت و اعتماد به نفس سال های آخر دوران ویکتوریا بیان می کرد و دیگری «سر جورج کلارگ» که نگاه آشفته و سردرگمی حاکم بر محافل تاریخ را تحت تأثیر شرایط نیمه قرن بیستم بیان می کند. لرد اکنون تحت تأثیر رونق و ثبات عصر ویکتوریا از امکان نوشتن نوعی تاریخ نمایی سخن گفته بود. کلارک در نتیجه دخالت عقاید و ارزش های شخصی در نوشتن تاریخ، اعتبار همه ی تواریخ را یکسان می پنداشت و چنین عقیده داشت که حقیقت تاریخی «عینی» وجود ندارد.