کتاب مراقبت از پوست و مو به کمک طب سنتی

Hair and Skin Care
  • 25 % تخفیف
    79,000 | 59,250 تومان
  • موجود
  • انتشارات: 360 درجه 360 درجه
    نویسنده:
کد کتاب : 67604
شابک : 978-6008320944
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 64
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 31 اردیبهشت

معرفی کتاب مراقبت از پوست و مو به کمک طب سنتی اثر س صداقت

براساس مکاتب طب سنتی ایرانی، درمان بیماری پوستی به سبب جنس عصبی پوست (سخت و متراکم بودن آن) باید به آرامی صورت بگیرد.
پوست انسان به صورت یک لایه محافظ بدن در مقابل عوامل آسیب‌رسان محیطی می‌باشد و مانند لباسی سرتاسر بدن انسان را پوشانده است.
پوست و ناخن انسان از جنس عصب می‌باشند و سلامت ناخن در راستای سلامتی پوست می‌باشد. پس هر بیماری پوستی می‌تواند ناخن را نیز درگیر کند و در نتیجه به دنبال درمان بیماری پوستی، سلامتی ناخن نیز حاصل می‌شود.
دفع ماده بیماری‌زا از پوست به زمان نیاز دارد و نباید توقع درمان برق‌آسای اختلالات پوستی را از طریق طبیعت درمانی و طب سنتی داشت. از طرف دیگر پوست از دیدگاه حکما یک اندام دفعی به حساب می‌آید و در نتیجه بدن می‌تواند مقداری از مواد دفعی خود را از این طریق دفع نماید.
هر شخص باید از پوست بدن مراقبت کند و آن را در معرض سرما یا گرمای زیاد قرار ندهد، چرا که در این صورت پوست دچار خشکی و یا سوختگی می‌شود. بهترین روش محافظت از پوست، داشتن تغذیه سالم و کامل به خصوص استفاده از غذاهای گیاهی است؛ مانند انواع سبزیجات و میوه‌جات فصل که ویتامین‌های لازم و املاح مورد نیاز بدن را تأمین می‌کنند و در نشاط و شادابی پوست بسیار موثرند.
در این کتاب با اصول کلی مراقبت از پوست و مو و درمان بیماری‌های پوست و مو از منظر طب سنتی اشنا خواهید شد و نکاتی کربردی برای مراقبت از این بخش های حساس بدن خواهید آموخت.

کتاب مراقبت از پوست و مو به کمک طب سنتی

دسته بندی های کتاب مراقبت از پوست و مو به کمک طب سنتی