کتاب صوتی چراغ ها را من خاموش می کنم

Things We Left Unsaid
کد محصول : 70146
گوینده :
زودترین زمان ارسال : 22 اردیبهشت
نوع رسانه : CD
تعداد حلقه : 1
نوع بسته بندی : قاب مقوایی
زبان اثر : فارسی

معرفی کتاب صوتی چراغ ها را من خاموش می کنم اثر زویا پیرزاد

زن بودن شخصیت اصلی داستان «چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم» و یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های آن است. قصه از زبان زن خانه‌داری به‌نام کلاریس روایت می‌شود. کلاریس در این قصه، روزمرگی‌هایش، روابط خانوادگی و یک‌نواختی زندگی‌ای را که هر زن خانه‌داری با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، روایت می‌کند. زبان ساده، نثر روان و هنرمندی در انتقال احساس زنانگی و فرازونشیب‌های زندگی زنانه، باعث محبوبیت بیشتر این کتاب شده است.
همه از چنین زنانی انتظار دارند و آن‌ها به‌تنهایی بار مسئولیت زندگی را بر دوش می‌کشند. همچنین گاهی حضورشان به‌عنوان یک فرد، مستقل از همسر یا مادربودن، فراموش می‌شود. این مسئله آن‌قدر بدیهی است که حتی خود ما نیز در طول قصه بارها نام کلاریس را از خاطر می‌بریم. این کتاب تاکنون چند جایزه معتبر ادبی را در ایران به خود اختصاص داده است. جایزه ادبی یلدا، جایزه بهترین رمان سال بنیاد گلشیری و جایزه کتاب سال از جمله این جوایز است. همچنین این کتاب به انگلیسی و فرانسوی نیز ترجمه شده است.

کتاب صوتی چراغ ها را من خاموش می کنم

زویا پیرزاد
زویا پیرزاد (ارمنی: Զոյա Փիրզադ; زاده ۱۳۳۱ در آبادان) نویسنده معاصر ایرانی ارمنی تبار است. او در سال ۱۳۸۰ با رمان چراغ ها را من خاموش می کنم جوایز مهمی همچون بهترین رمان سال پکا، بهترین رمان سال بنیاد هوشنگ گلشیری، کتاب سال وزارت ارشاد جمهوری اسلامی و لوح تقدیر جایزه ادبی یلدا را به دست آورد و با مجموعه داستان کوتاه طعم گس خرمالو یکی از برندگان جشنواره بیست سال ادبیات داستانی در سال ۱۳۷۶ و جایزه «کوریه انترناسیونال» در سال ۲۰۰۹ شد. وی از معدود نویسندگان ایرانی است که تمام آثارش به فرانسوی ترج...
دسته بندی های کتاب صوتی چراغ ها را من خاموش می کنم