کتاب اقتصاد مالی

Financial Economics
کد کتاب : 71197
مترجم :
شابک : 978-6004970068
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 524
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب اقتصاد مالی اثر تاستن هنس

اقتصاد مالی موضوعی جذاب است که در آن ایده‌هایی از اقتصاد، ریاضیات و اخیرا روانشناسی برای درک بازارهای مالی ترکیب می‌شوند. این کتاب مقدمه ای مختصر در این زمینه ارائه می دهد و برای اولین بار شامل نتایج اخیر از امور مالی رفتاری است که به درک بسیاری از معماها در امور مالی سنتی کمک می کند. این کتاب برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری طراحی شده است و شامل تست‌ها و تمرین‌هایی است که دانشجویان را قادر می‌سازد پیشرفت خود را پیگیری کنند. بخش هایی از کتاب را می توان در سطح کارشناسی نیز استفاده کرد. محققان آن را به ویژه به عنوان منبعی برای نتایج اخیر در تئوری تصمیم گیری و مالی رفتاری مفید خواهند یافت.
در بخشی از کتاب آمده است:
" چگونه باید تصمیم بگیریم و چگونه تصمیم می‌گیریم؟ این‌ها دو پرسش اصلی نظریه تصمیم‌گیری هستند: در رویکرد تجویزی (عقلایی) می‌پرسیم که چگونه تصمیمات عقلایی باید اتخاذ شوند و در رویکرد توصیفی (رفتاری) تصمیمات واقعی اتخاذ شده توسط افراد را مدل‌سازی می‌کنیم. درحالی‌که مطالعه تصمیمات عقلایی مبحثی کلاسیک است، نظریه‌های رفتاری از اواخر دهه 1970 معرفی شده‌اند و برخی از نتایج بسیار جدید این حوزه، از مباحث اصلی ما در این کتاب است. در فصول بعدی خواهیم دید که هر دو رویکرد گاهی اوقات می‌توانند دست در دست هم مورد استفاده قرار گیرند، برای مثال ناهنجاری‌های بازار می‌تواند به وسیله رویکرد توصیفی (رفتاری) توضیح داده شود و سپس این ناهنجاری‌ها می‌توانند توسط استراتژی‌های صندوق‌های پوششی مورد بهره‌برداری قرار گیرند که مبتنی بر معیار تصمیم‌گیری عقلایی هستند. "

کتاب اقتصاد مالی

تاستن هنس
تاستنهنس (زاده 19 دسامبر 1961) اقتصاددان و دانشگاهی آلمانی امور مالی است. بر اساس رتبه بندی Handelsblatt، هنس در میان 10 استاد برتر اقتصاد در منطقه آلمانی زبان (آلمان، سوئیس و اتریش) قرار دارد.هنس استاد اقتصاد مالی موسسه مالی سوئیس و مدیر موسسه بانکداری سوئیس در دانشگاه زوریخ سوئیس و همچنین عضو مرکز تحقیقات سیاست اقتصادی و استاد کمکی امور مالی در دانشکده اقتصاد و مدیریت بازرگانی نروژ است. برگن.حوزه های تحقیقاتی او – در میان سایر موارد – مالی تکاملی و رفتاری است. در تحقیق چگونگی تص...