کتاب دیباچه ای بر دین زردشتی

Zoroastrianism
  • 15 % تخفیف
    130,000 | 110,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نشر چشمه نشر چشمه
    نویسنده:
کد کتاب : 71234
مترجم :
شابک : 978-6220107552
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 360
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

معرفی کتاب دیباچه ای بر دین زردشتی اثر جنی رز

دست‌کم یکی از دشواری‌های پیش روی پژوهشگر تاریخ دینی که به نام پیامبرش «دین زردشتی» خوانده می‌شود آن است که با دینی واحد در سرتاسر تاریخ تقریبا سه‌هزارساله‌ی آن سروکار ندارد. با این‌همه اغلب پژوهشگران موضوع را ساده کرده و دین زردشتی را صرفا آن‌گونه که در متن‌های این دین، یا در درون مرزهای ایران امروز بازتاب داشته و صرفا با تکیه بر دانش خود، که محدود به یکی از حوزه‌های مطالعاتی (دین، زبان‌شناسی، باستان‌شناسی، هنر، تاریخ) بوده، بررسی و معرفی کرده‌اند. چنین رویکردی موجب شده تا بسیاری از جنبه‌های این دین ناشناخته بماند.
جنی رز، دانشیار یکی از دانشگاه‌های امریکا و نویسنده‌ی چند کتاب درباره‌ی زردشت و دین او، در این اثر با بهره‌گیری از منابع دست‌اول و نیز مهم‌ترین دستاوردهای دیگر پژوهشگران در زمینه‌های گوناگون گزارشی از برداشت‌های مختلف درزمانی و هم‌زمانی از دین زردشتی و مسائل فراروی پیروانش به دست می‌دهد که اینک در گستره‌ای فراتر از جغرافیای زادبومش آتش این دین را فروزان نگاه داشته‌اند.

کتاب دیباچه ای بر دین زردشتی

جنی رز
جنی رز در حال حاضر از طریق دپارتمان دین در دانشگاه فارغ التحصیل کلرمونت، کالیفرنیا، مطالعات زرتشتی را تدریس می کند. او همچنین در سایر مؤسسات دانشگاهی، موزه‌ها و رویدادهای انجمن زرتشتیان در سراسر آمریکای شمالی، اروپا و هند سخنرانی می‌کند و کارگاه‌های آموزشی را برای معلمان مدارس ابتدایی در جنوب کالیفرنیا ارائه می‌کند. جنی در سال‌های اخیر سفرهای مطالعاتی برخی از مهم‌ترین اماکن باستان‌شناسی، فرهنگی و مذهبی ایران و آسیای مرکزی را بر عهده داشته است.