کتاب نیلوفر و مرداب

No Mud, No Lotus
هنر دگرگون کردن رنج ها
کد کتاب : 30003
مترجم : علی امیرآبادی
شابک : 978-6226863391
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 139
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 23
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

گل نیلوفر از گل برآید
No Mud, No Lotus
کد کتاب : 93202
مترجم :
شابک : ‏‫‭978-6229878712‬‬
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 122
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نیلوفر و مرداب اثر تیچ نات هان

راز رسیدن به شادی، آگاهی به رنج و دگرگون ساختن آن است. در کتاب "نیلوفر و مرداب" که در واقع "هنر دگرگون کردن رنج ها"ست، "تیچ نات هان" با قلم جادویی خود تمرینات و روش هایی را به خواننده می آموزد که به او الهام بخشیده تا رنج های خود را متحول ساخته و لذت حقیقی را کشف کند. "تیچ نات هان" معتقد است که چون رنج کشیدن احساس بدی به انسان می دهد، همه در تلاشند که از آن فرار کرده یا آن را به نوعی بپوشانند؛ مثلا چیزی برای خوردن پیدا کنند یا تلویزیون را روشن کنند و چیزی تماشا کنند. اما تا زمانی که ما با رنج و غم خود رو به رو نشویم، نمی توانیم در حال زندگی کنیم و برای زندگی کردن آماده باشیم؛ به این ترتیب شادی به گریختن از جانب ما ادامه خواهد داد.
"تیچ نات هان" به مخاطب می آموزد که چطور تمرین متوقف شدن، آگاهانه نفس کشیدن و تمرکز عمیق می تواند انرژی آگاهی ذهنی را در زندگی های روزمره ی ما جاری سازد. با این انرژی است که ما می توانیم درد را در آغوش گرفته و آن را آرام سازیم و به سرعت، مقیاسی از آزادی و ذهنی شفاف تر ایجاد کنیم.
کتاب "نیلوفر و مرداب" روش های پیوند داشتن با غم و رنج را بدون اینکه در برابر آن به زانو در بیاییم، به ما آموزش می دهد. "تیچ نات هان" می گوید اگر ما بدانیم که چطور رنج بکشیم، بسیار کمتر از آنچه که باید، رنج بر ما آوار خواهد شد. این اثر که امضای همیشگی "تیچ نات هان" شفافیت و حس لذت را به همراه دارد، به مخاطب کمک می کند که شگفتی های درون و اطراف خود را که اغلب قدردان آن ها نیست، شناسایی کرده و هنر شاد زیستن را بیاموزد.

کتاب نیلوفر و مرداب

تیچ نات هان
تیچ نات هان، نویسنده، شاعر، پژوهشگر نامدار جهانی و راهب بودایی ذن، در اجتماعی رهبانی که در فرانسه بنیان نهاده زندگی می کند. وی که نویسنده کتاب پرفروش نیویورک تایمز به نام خشم، اثر کلاسیک معجزه تمرکز حواس، و کتاب های بی شمار دیگری است، کارگاه های عمومی در سراسر جهان برگزار می کند و عزلتگاه های برقراری صلح با کهنه سربازان را هدایت می کند. وی در سال ۱۹۶۷ نامزد جایزه صلح نوبل شد.رهبر معنوی بوداییان
قسمت هایی از کتاب نیلوفر و مرداب (لذت متن)
از متن پشت جلد کتاب: در کتاب نیلوفر و مرداب، تیچ نات هان، در متن آن حکمتی که «رنج و گنج» یا «گل و گل»، را لازم و ملزوم یکدیگر می داند، راه هایی را برای دمساز شدن با رنج بدون مقهورشدن به وسیلۀ آن معرفی می کند. تیچ نات هان در این کتاب، با شفافیت و احساس طربی که اکنون دیگر مهر و امضای اوست، در مقام آموزگاری که هنر شادکامی را آموزش می دهد، به ما کمک می کند تا شگفتی هایی را که هم در درون و هم در اطراف ماست بازشناسیم و از آن ها اثر پذیریم، همان شگفتی هایی را که در گذر ایام آنها را بدیهی انگاشته و نسبت به آنها بی توجه شده ایم. در همین مسیر، او با ما از درنگ کردن، تنفس ذهن آگاهانه و تمرکز عمیق سخن می گوید و از این می گوید که چگونه این اعمال می توانند نیروی ذهن آگاهی را در بطن زندگی هرروزی خلق یا بیدار کنند. به مدد ذهن آگاهی و نیروی حاصل از آن، می توانیم درد و رنج را در بربگیریم و آن را آرام سازیم؛ و می توانیم، همچون نیلوفری که در مرداب بشکفد، بی درنگ حدی از آزادی و نیز ذهن و و ضمیر شفاف تر را برای خود به ارمغان بیاوریم.