کتاب راه و رسم نشستن

How to Sit
کد کتاب : 30630
مترجم :
شابک : 978-6008482185
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 401
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب راه و رسم نشستن اثر تیچ نات هان

کتاب راه و رسم نشستن اولین جلد از یک مجموعه ی جدید تحت عنوان "راه و رسم" است که توسط استاد ذن تیک نات هان نوشته شده است. این کتاب ذهن آگاهی را به افراد مبتدی معرفی کرده و موارد ضروری برای تمرین ذهن را به آنها یادآوری می کند. کتاب راه و رسم نشستن که با تصاویر سیاه و سفید و جسورانه جیسون دی آنتونیس تصویرگری شده است ، دستورالعمل های صریح و ساده ای راجع به مکانیک استقرار و تنفس ، همراه با دستورالعمل هایی برای دستیابی به آگاهی و موقعیت شفاف ریلکس شدن است تا بتوانیم به تمرکز دست یابیم . های تیک نات هان یک سری مراقبه ها جهت راهنمایی را به اشتراک می گذارد که به ما کمک می کند تا به نفس خود برگردیم ، مدتی را در لحظه فعلی سپری کنیم و به خانه خود بیاییم.
عملکرد تمرین مدیتیشن بهبود و تغییر شکل است. مطالعات علمی نشان می دهد که مدیتیشن کمک شایانی به بهزیستی ، سلامت عمومی و طول عمر می کند. کتاب راه و رسم نشستن یک هدیه ی منحصر به فرد برای کسانی است که می خواهند با یک راهنمای جامع و در عین حال ساده برای شروع کار مراقبه آغاز کنند و همچنین مراقبه کننده های آموزش دیده در هر سنت معنوی ای که می خواهند پایه و اساس عمل را به آنها یادآوری شود.
کتاب راه و رسم نشستن را شکوفه غفاری ترجمه کرده است و نشر مثلث این کتاب را منتشر کرده است.

کتاب راه و رسم نشستن

تیچ نات هان
تیچ نات هان، نویسنده، شاعر، پژوهشگر نامدار جهانی و راهب بودایی ذن، در اجتماعی رهبانی که در فرانسه بنیان نهاده زندگی می کند. وی که نویسنده کتاب پرفروش نیویورک تایمز به نام خشم، اثر کلاسیک معجزه تمرکز حواس، و کتاب های بی شمار دیگری است، کارگاه های عمومی در سراسر جهان برگزار می کند و عزلتگاه های برقراری صلح با کهنه سربازان را هدایت می کند. وی در سال ۱۹۶۷ نامزد جایزه صلح نوبل شد.رهبر معنوی بوداییان
نکوداشت های کتاب راه و رسم نشستن
The monk who taught the world mindfulness.
راهبی که ذهن-آگاهی را به جهان آموخت.
TIME TIME

Thich Nhat Hanh shows us the connection between personal inner peace and peace on earth.
تیک نات هان به ما ارتباط بین صلح درونی و صلح بر روی کره ی زمین را نشان می دهد.
His Holiness the Dalai Lama

Thich Nhat Hanh is a holy man, for he is humble and devout.
تیک نات هان یک مرد مقدس است. زیرا متواضع و متدین است.
.Dr. Martin Luther King, Jr

قسمت هایی از کتاب راه و رسم نشستن (لذت متن)
خیلی از ما زمان زیادی را صرف نشستن میکنیم؛ سر کار، پشت کامپیوتر و در ماشین. اما نشستن، در این کتاب، یعنی لذت بردن از نشستن، یعنی راحت و آسوده نشستن، با ذهنی آگاه، آرام و شفاف. ما این را نشستن مینامیم که قدری آموزش و تمرین می طلبد.

حواس ما در زندگی روزمره پرت است. بدن مان جایی ست، نفسمان نادیده گرفته میشود و ذهن مان سرگردان است. به محض توجه کردن به نفس، با دم گرفتن، این سه بدن، نفس و ذهن گرد هم می آیند. این وضعیت شاید تنها یکی دو ثانیه طول بکشد. متوجه خودت میشوی. آگاهیات این سه را کنار هم می آورد و تمام وکمال در اینجا و اکنون حضور پیدا میکنی درحالی که متوجه بدن، نفس و ذهنت هستی.