کتاب نه مرگ، نه ترس

No Death, No Fear
کد کتاب : 62728
مترجم :
شابک : 978-6226829779
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 130
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب نه مرگ، نه ترس اثر تیچ نات هان

دالایی لاما در مورد این کتاب نوشته است:
"ارتباط بین صلح شخصی، درونی و صلح روی زمین را به ما نشان می دهد." -
تیک نات هان که توسط مارتین لوتر کینگ جونیور برای جایزه صلح نوبل نامزد شد، یکی از منابع اصلی خرد، صلح، شفقت و آسایش امروزی است. او با خردی که به سختی به دست آمده و بینش تازه‌ای به موضوعی می‌پردازد که راهبان و راهبه‌های بودایی به مدت بیست و پانصد سال در مورد آن فکر می‌کردند - و تقریبا هر کسی که تا به حال زندگی کرده است به این سوال فکر کرده است: مرگ چیست؟
در کتاب نه مرگ نه ترس، معلم و شاعر تحسین شده مفاهیم ما از مرگ، ترس و ماهیت هستی را بررسی می کند. او از طریق تمثیل‌های ذن، مراقبه‌های هدایت‌شده و داستان‌های شخصی، افسانه‌های سنتی در مورد چگونگی زندگی و مرگ ما را منفجر می‌کند. تیک نات هان به ما راهی برای زندگی بدون محدودیت ترس نشان می دهد.
در بخشی از کتاب آمده است:
" در صومعه ام در فرانسه، بوتهی، گلی ژاپنی دارم که فقط در بهاران شکوفه میدهد. اما در یکی از سالها که هوا بسیار گرم بود، بوتهی گل من، زودتر از زمان معمول شکوفه کرد. یکی از شبها، هوا سرد شد، بادی پرسوز وزید و همه شکوفه ها را چید و با خود برد. فردای آن روز، وقتی در میان بوته ها قدم میزدم، با خود اندیشیدم: «امسال، در سال نو، برای تزیین محراب صومعه، به اندازه کافی گل نخواهیم داشت.»"

کتاب نه مرگ، نه ترس

تیچ نات هان
تیچ نات هان، نویسنده، شاعر، پژوهشگر نامدار جهانی و راهب بودایی ذن، در اجتماعی رهبانی که در فرانسه بنیان نهاده زندگی می کند. وی که نویسنده کتاب پرفروش نیویورک تایمز به نام خشم، اثر کلاسیک معجزه تمرکز حواس، و کتاب های بی شمار دیگری است، کارگاه های عمومی در سراسر جهان برگزار می کند و عزلتگاه های برقراری صلح با کهنه سربازان را هدایت می کند. وی در سال ۱۹۶۷ نامزد جایزه صلح نوبل شد.رهبر معنوی بوداییان
نکوداشت های کتاب نه مرگ، نه ترس
[A] masterwork... Thich Nhat Hanh has rendered us an invaluable service by opening our hearts and minds.
[یک] شاهکار... نویسنده با باز کردن قلب و ذهن ما خدمات ارزشمندی را به ما ارائه کرده است.
Spirituality & Health Journal

Simple but profound.
ساده اما عمیق.
Denver Post

قسمت هایی از کتاب نه مرگ، نه ترس (لذت متن)