کتاب گربه سازگار

Coping Cat Workbook
کتاب کار
کد کتاب : 72661
مترجم : پرویز مولوی
شابک : 978-6002004338
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 88
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب گربه سازگار اثر فیلیپ س کندال

کودکان مبتلا به اختلال اضطرابی در انجام فعالیت‌هایی از قبیل حضور به‌موقع در مدرسه، انجام تکالیف، حفظ توجه و تمرکز، برقراری ارتباط اجتماعی، پرداختن به فعالیت‌های لذت‌بخش و به‌کارگیری مهارت‌های اجتماعی دچار مشکل می‌شوند. بر مبنای رویکرد شناختی رفتاری، اضطراب کودکان ریشه در اشتغالات ذهنی فراوان با موضوعات نگران‌کننده، برانگیختگی جسمانی و اجتناب از موقعیت‌های جدید دارد.
برنامه درمانی «گربه سازگار» نیز بر اساس اصول شناختی رفتاری و با هدف تمرین مهارت‌های مقابله‌ای در کاهش اضطراب، مولفه‌های هیجانی، شناختی و رفتاری موثر در اضطراب را با زبانی ساده و متناسب با سطح درک و دانش کودکان به آنها معرفی می‌کند و برنامه مقابله را در قالب چهار سوال به آنها می‌آموزد. این کتاب مطابق با دستورالعمل‌های کتاب راهنمای درمانگر طراحی‌شده است، به‌گونه‌ای که کودک در طی جلسه در یادگیری مطالب از آن استفاده می‌کند و در فواصل جلسات نیز تکالیف خود را در آن یادداشت می‌نماید.
مولف این کتاب، پرفسور فیلیپ کندال، استاد آسیب‌شناسی بالینی و درمان کودکان در دانشگاه کمپل ایالت پنسیلوانیا است. ایشان از نخستین افرادی است که به طراحی پروتکل‌های درمانی مبتنی بر اصول شناختی رفتاری برای اختلال‌های اضطرابی کودکان پرداخته، اثربخشی آنها را مورد ارزیابی قرار داده و تابه‌حال کتاب‌ها و مقالات زیادی را در این زمینه به چاپ رسانده‌اند.

کتاب گربه سازگار

فیلیپ س کندال
فیلیپ سی کندال (متولد 2 مارس 1950) استاد برجسته دانشگاه و لورا اچ. کارنل استاد روانشناسی، مدیر کلینیک اختلالات اضطرابی کودک و نوجوان در دانشگاه تمپل، و روانشناس بالینی کودک و نوجوان است. کندال در کنار معاصران دانشگاه تمپل، برنامه گربه مقابله ای را تولید کرد. گربه مقابله ای یک درمان مبتنی بر شواهد و با پشتیبانی تجربی برای اضطراب در جوانان است.