کتاب مطمئنم که نگران نخواهم شد

I Bet I Won't Fret
کتاب کار برای کمک به کودکان دچار اختلال اضطراب فراگیر
کد کتاب : 45573
مترجم : حمیده ابوترابی زارچی
شابک : 978-6002008176
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 172
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مطمئنم که نگران نخواهم شد اثر تیموتی سیسه موره

اختلال اضطراب فراگیر اختلال نسبتا شایعی در کودکان است. اضطراب، واکنشی طبیعی است، اما در کودکان مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر، شکل شدید و غیر واقع بینانه ای به خود می گیرد. کنترل اضطراب و نگرانی شدید برای کودک مبتلا به این اختلال دشوار بوده و این شرایط حداقل شش ماه دوام دارد. کودک مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر نشانه های مختلفی را تجربه می کند که برخی از آنها جسمانی است. برای مثال، دچار بی قراری، خستگی، مشکلات تمرکز و خواب می شود. چنین نشانه هایی در فعالیت های روزمره کودک اختلال ایجاد می کند و ممکن است کودک در زمینه تحصیلی، ورزشی یا ارتباط با دوستان دچار مشکلاتی شود. این شرایط هم برای کودک آزاردهنده است و هم والدین و اطرافیان نزدیک او را به زحمت می اندازد. بنابراین، همانطور که اثر پیش رو نیز به این مهم پرداخته است، درمان خانواده محور کودک مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر اهمیت پیدا می کند .
تمرین های این کتاب به کودک شما یاد خواهد داد که چطور در هنگام رویارویی با اضطراب، خودش را آرام کند، افکار غیرمنطقی را شناسایی کرده و از شرّ آنها خلاص شود، مهارت های حل مسئله واقعی را بهبود ببخشد، و چیزهای زیاد دیگری را فرابگیرد. این مهارت های جدید فکری، هیجانی و رفتاری به کودک شما کمک می کند که بر نشانه های فعلی اش غلبه کرده و راه های بهتری را برای مقابله در سال های آینده پرورش دهد.

کتاب مطمئنم که نگران نخواهم شد

تیموتی سیسه موره
تیموتی سیسه‌موره (Timothy A. Sisemore) یک روانشناس در مرکز مشاوره Summit در Chattanooga، تنسی است و چندین کتاب و مقاله در ژورنال تألیف کرده است. روت، همسر تیم، به او کمک می کند تئوری را در عمل ترجمه کند!