کتاب تشخیص افتراقی بر اساس DSM-5

DSM-5 Handbook of Differential Diagnosis
کد کتاب : 72734
مترجم :
شابک : 978-6002004109
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 400
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تشخیص افتراقی بر اساس DSM-5 اثر مایکل فیرست

تشخیص دادن بیماری بیماران، مستلزم توانایی استخراج اطلاعات از بیماران، شناسایی علایم وپی‌بردن به الگوهای موجود، تعیین علل احتمالی، و سپس مطرح کردن نوعی تشخیص صحیح است. بالینگران باتجربه عرصه سلامت روان، دریافته‌اند که تشخیص افتراقی، هم علم است و هم هنر؛ آنان از آشنایی با ابزارهایی که آنان را یاری می‌دهند، استقبال می‌کنند. «دستنامه تشخیص‌های افتراقی DSM-5»، به‌ آن دسته از بالینگران و دانشجویانی که در حال فراگیری تشخیص روان‌پزشکی هستند، کمک می‌کند تا تشخیص‌های افتراقی جامعی را فراروی خود قرار دهند؛ این کتاب برای تحقق چنین هدفی، انواع گوناگونی از رویکردهای مختلف و از جمله چارچوب تشخیصی شش مرحله‌ای، 29 «درخت‌ تصمیم‌گیری»، و 66 جدول تشخیص افتراقی را ارائه کرده است تا پس از مطرح شدن نوعی تشخیص احتمالی، مورد استفاده قرار گیرند. در این دستنامه، طبقه‌بندی DSM-5 گنجانده شده است تا هم عمل کدگذاری تسهیل شود و هم مروری بر تمامی تشخیص‌های DSM-5 فراهم آید که باید در هنگام مطرح کردن تشخیص افتراقی، مد نظر قرار گیرند.
«دستنامه تشخیص‌های افتراقی DSM-5»، راه حلی را برای تشخیص‌ افتراقی ارائه داده و در این راستا، پیچیدگی شخصیت انسان و کاربردهای ساختاری طبقه‌بندی DSM-5 را نیز لحاظ کرده است. آن دسته از بالینگران و دانشجویانی که در حال فراگیری تشخیص‌های تشخیص‌های روان‌پزشکی بوده و با این آزمایه بسیار مهم روبرو هستند، دستنامه حاضر را بسیار مفید خواهند یافت.
دکتر مایکل ب. فرست، پزشک و استاد روان‌پزشکی بالینی در دانشگاه کلمبیا و روان‌پزشک پژوهشی در بخش پدیده‌شناسی بالینی موسسه روان‌پزشکی ایالتی نیویورک در شهر نیویورک در ایالت نیویورک است.

کتاب تشخیص افتراقی بر اساس DSM-5

مایکل فیرست
مایکل بی فرست (متولد 1956) یک روانپزشک آمریکایی است که بر معیارهای تشخیصی اختلالات روانی تمرکز دارد. او استاد روانپزشکی بالینی در دانشگاه کلمبیا است. اول یکی از ویراستاران DSM-IV-TR، ویرایشگر متن و معیارهای DSM-IV، و ویرایشگر مصاحبه بالینی ساختاریافته برای DSM-IV بود. او همچنین به عنوان مشاور سازمان بهداشت جهانی برای بازنگری ICD-11 خدمت کرد.
دسته بندی های کتاب تشخیص افتراقی بر اساس DSM-5