کتاب طرحواره درمانی گروهی برای اختلال شخصیت مرزی

Group Schema Therapy for Borderline Personality Disorder
راهنمای درمان گام به گام به همراه نکات کتاب تمرین بیمار
کد کتاب : 72904
مترجم :
شابک : 978-6002005977
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 336
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب طرحواره درمانی گروهی برای اختلال شخصیت مرزی اثر جوآن فارل

این کتاب نخستین نسخه از دستورالعمل اجرای طرحواره‌درمانی در گروه است. طرحواره‌درمانی گروهی اعضاء را به داشتن یک خانواده سالم که در آن به "بازوالدینی" یکدیگر می‌پردازند، زیر نظر و راهنمایی دو والد- درمانگر مجرب تشویق ‌می‌کند. نویسندگان چارچوب درمانی منظمی را در قالب گروه شرح داده‌اند، در حالی که انعطاف‌پذیری درمان را حفظ کرده‌اند. پیشنهادهای درمانی مشخص و به خوبی تنظیم شده‌اند و به همراه حجم زیادی از مثال‌ها گرد آمده‌اند.
با وجودی که این دستورالعمل بر درمان بیماران مرزی متمرکز است، من باور دارم که این رویکرد توان بالقوه‌ای برای سازگار شدن با دیگر بیماران، تشخیص‌ها و فضاهای بالینی دارد. همانند طرحواره‌درمانی فردی، انتظار دارم مدل طرحواره‌درمانی گروهی برای درمان بیماران مبتلا به سایر اختلالات شخصیت، بسیاری از اختلالات محور I، و دیگر مشکلات مزمن که به درمان‌های موجود پاسخ نمی‌دهند، موثر باشد.
مطالعه این کتاب راهنمای برجسته را به تمامی متخصصان بهداشت روان که با بیماران پیچیده، مزمن و با پاسخ‌دهی پایین به درمان کار می‌کننده به‌ویژه آنهایی که به دنبال درمان‌های مبتنی بر شواهد و مقرون به صرفه برای جایگزینی با درمان‌های فعلی هستند، بسیار توصیه می‌کنم.

کتاب طرحواره درمانی گروهی برای اختلال شخصیت مرزی

جوآن فارل
دکتر جوآن فارل، رمزگذار موسسه Schema Therapy Midwest-Indianapolis Center و مدیر تحقیقات مرکز درمان و اختلال شخصیت بی مرز، دانشگاه ایندیانا - دانشگاه پوردو ایندیاناپولیس (IUPUI) است.
دسته بندی های کتاب طرحواره درمانی گروهی برای اختلال شخصیت مرزی