کتاب زوج درمانی عقلانی هیجانی

Rational-Emotive Couples Therapy
  • 32,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: رسا رسا
    نویسنده:
کد کتاب : 73264
مترجم :
شابک : 978-9643179502
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1989
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب زوج درمانی عقلانی هیجانی اثر آلبرت الیس

آلبرت الیس یک روانشناس و روان درمانگر آمریکایی بود که درمان رفتار عاطفی منطقی (REBT) را پایه گذاری کرد. او دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا در روانشناسی بالینی از دانشگاه کلمبیا بود و از هیئت روانشناسی حرفه ای آمریکا (ABPP) گواهینامه دریافت کرد. او همچنین موسسه آلبرت الیس مستقر در نیویورک را تأسیس کرد و رئیس آن بود. او را به طور کلی یکی از مبتکران تغییر پارادایم انقلابی شناختی در روان درمانی و یکی از طرفداران و توسعه دهندگان اولیه درمان های شناختی- رفتاری می دانند.
بر اساس یک نظرسنجی حرفه‌ای در سال 1982 از روان‌شناسان آمریکایی و کانادایی، او دومین روان‌درمانگر تأثیرگذار در تاریخ در نظر گرفته شد (کارل راجرز در این نظرسنجی رتبه اول را کسب کرد؛ زیگموند فروید در رتبه سوم قرار گرفت.
این کتاب «زوج درمانی عقلانی هیجانی» به ارائه راهکارها و نظریه های مربوط به زوج درمانی، درمان عقلانی- هیجانی و رویکردهای عقلانی- هیجانی برای درمان زوج ها در زمینه مشکلات جنسی و حسادت می پردازد و چگونگی زناشویی درمانگری را از طریق درمان انفرادی بیان می دارد. به طور کلی کتاب حاضر برای کمک به زوج درمانگر ها، مشاوران و افراد مشغول در این حیطه نگارش شده تا با ارائه مطالب کاربردی چگونگی کمک کردن به زوج ها را برایشان نمایان سازد.

کتاب زوج درمانی عقلانی هیجانی

آلبرت الیس
آلبرت الیس، زاده ی 27 سپتامبر 1913 و درگذشته ی جولای 2007، روانشناسی آمریکایی بود. الیس در پیتسبورگ در ایالت پنسیلوانیا به دنیا آمد. او در سال 1947 مدرک دکترای خود را دریافت کرد. الیس علاقه ی شدیدی به نظریات فروید داشت و از بین روانشناسان معروف، هورنای، آدلر، فروم و سالیوان بیشترین تأثیر را بر او داشتند. الیس در سال 1955 شیوه ی رفتار درمانی عقلانی هیجانی (REBT) را توسعه داد.