کتاب انسان و کیهان در ایران باستان

Man and Cosmos in Ancient Iran
کد کتاب : 73424
مترجم : لیندا گودرزی
شابک : 978-9642091188
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب انسان و کیهان در ایران باستان اثر فیلیپ ژینیو

این کتاب مجموعه سخنرانی های را تانیای کاتراک ، من است که در آوریل و مهر ۱۹۹۶ در دانشگاه آکسفورد ایراد نمودم. در سال ۱۹۹۵، جناب پرفسور نیکلسن، رئیس کالج او ریل ، از من برای سخنرانی در باب کیش زردشتی دعوت کردند و من پیش از هر چیز، صمیمانه از ایشان تشکر می کنم. همچنین از انستیتو شرقی آکسفورد و از دییر آن، بانو سوزان بیرچ". سپاسگزارم که هماهنگی سخنرانی ها و اقامتم در آکسفورد را ترتیب دادند.
موضوعی که برای این سخنرانی ها انتخاب کردم انسان شناسی کهن ایرانیان بود. منظور تصوری است که انسان آن دوره از خود و وضع جسمانی و روحانی اش و نسبت خویش با جهان داشته است. البته این مبحثی بسیار گسترده است که پیش از این چندین محقق به آن پرداخته اند، از کتاب مسائل زردشتی اثر مرحوم سر هارولد پیلی گرفته تا کتاب اخیر شائول شاگده با عنوان تحول شویت
پیش از این متخصصان برجسته ای به این موضوع پرداخته اند، ولی امیدوارم با کمک منابع فراوان سریانی، که تاکنون توجه لازم به آنها نشده است و مرا در مطالعه تطبیقی عنایع پهلوی یاری می کنند، باز هم نتایج تازہ تری حاصل آید.

کتاب انسان و کیهان در ایران باستان

قسمت هایی از کتاب انسان و کیهان در ایران باستان (لذت متن)
ایران باستان پاسخ هایی اصیل داده است به پرسش های اساسی انسان در مورد اساس هستی، سرشت انسان و نقش او بر روی زمین و ارتباطش با کیهان. در این سخنرانی ها به سرشت انسان، اجزای گوناگون او و وضع او در دو جهان مادی و روحانی (گیتی و مینو ) می پردازیم و به خصوص کوشش های او را برای برقراری ارتباط با جهان ماورا که همواره یکی از دغدغه های اصلی انسان - به جز در این عصر ماده گرا که ما در آن به سر می بریم - بوده است مد نظر قرار خواهیم داد.