کتاب آرایه های عرفی بر آیه های قدسی

Araye-haye Orfi
بررسی نسبت مبانی کلامی و فقهی شیعه و اهل سنت با فرآیند سکولاریزاسیون
کد کتاب : 74727
شابک : 978-9642908721
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 280
سال انتشار شمسی : 1392
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آرایه های عرفی بر آیه های قدسی اثر محمدکاظم حقانی فضل

اثر حاضر، به مقایسه دیدگاه های فقهی و کلامی شیعه و اهل سنت در مورد نسبت بین دین و سیاست و نظریه های عرفی شدن دین در عصر مدرنیته می پردازد.
در ابتدای کتاب به تبیین معنای سکولاریزاسیون و پیشینه تاریخی آن پرداخته شده و دیدگاه های برخی از نظریه پردازان سیاسی و اجتماعی در مورد عرفی شدن دین و عدم دخالت آن در امور سیاسی و اجتماعی درج شده است.
آنگاه آثار و پیامدهای عرفی شدن دین و شخصی شدن آن بیان شده و دیدگاه کلامی و فقهی اهل سنت در این زمینه منعکس شده و با دیدگاه های فقهی و کلامی شیعه مقایسه گردیده است.
نویسنده با توجه به جایگاه مصلحت در فقه، به مقایسه منابع اجتهاد از منظر شیعه و سنی پرداخته و استفاده از عنصر مصلحت در عرصه های سیاسی و اجتماعی را از این دو منظر بررسی نموده است.
در پایان وی به تطبیق دیدگاه فریقین در زمینه بررسی عوامل عرفی شدن و نتایج آن پرداخته و این مسأله را در اسلام و مسیحیت نیز مورد مقایسه قرار داده است.

کتاب آرایه های عرفی بر آیه های قدسی

محمدکاظم حقانی فضل
در سال 1371 دیپلم گرفتم و در سال 1372 وارد حوزه علمیه قم شدم.در سال 1379 در رشته تخصصی کلام سطح سه مشغول به تحصیل شدم و در سال 1382 فارغ التحصیل شدم. پایان‌نامه ام را با عنوان نسبت سکولاریزاسیون با مبانی تشیع و اهل سنت با نمره عالی دفاع کردم.از سال 1378 درس خارج اصول شرکت کردم که بیشتر این سال‌ها را در محضر آیت الله لاریجانی بودم و چند سال هم استادم آیت الله احمدی‌َ شاهرودی و از سال 1380 درس خارج فقه را شروع کردم که عمدتا مباحث نکاح و صوم آیت الله العظمی زنجانی بود. و مدتی هم د...
دسته بندی های کتاب آرایه های عرفی بر آیه های قدسی