کتاب ستاره من

Setare Man
قهرمانان انقلاب 8 (روایتی داستانی از زندگی شهید محمدعلی رجایی)
کد کتاب : 80412
شابک : 978-9645066510
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 88
سال انتشار شمسی : 1394
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 23 اردیبهشت

معرفی کتاب ستاره من اثر زهره یزدان پناه قره تپه

«محمد حسین» برادر «محمدعلی رجایی» بعد از فوت پدر، تحصیل را رها کرده و به تهران می رود تا بتواند کمک خرج خانواده باشد. پس از مدتی محمدعلی نیز به همراه مادرش به تهران، نزد برادرش می آیند. او روزها کار می کند و شب ها درس می خواند، دیپلم می گیرد و بعد به سراغ معلمی می رود.
نخستین مدرسه ای که در آن درس می دهد در شهر بیجار است. پس از آن برای شرکت در امتحانات دانش سرای عالی به تهران بازمی گردد و در رشته ریاضیات پذیرفته می شود. وی پس از طی این مرحله در مقطع کارشناسی ارشد و در رشته آمار در دانشگاه تهران ادامه تحصیل می دهد و در مدرسه کمال مشغول به کار می شود.
او که از فعالان مبارزات انقلابی بود در 11 اردیبهشت 1342 دستگیر می شود، اما چون نمی توانند جرم وی را ثابت کنند از زندان آزاد می گردد، رجایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ریاست جمهوری کشور انتخاب می گردد و در 8 شهریور 1360 در بمب گذاری ساختمان نخست وزیری به شهادت می رسد. نگارنده در هشتمین شماره از مجموعه «قهرمانان انقلاب» در روایتی داستانی زندگی شهیدمحمدعلی رجایی را به مخاطب عرضه کرده است.

کتاب ستاره من

زهره یزدان پناه قره تپه
زهره یزدان پناه متولد 1342 در تهران است. وی کارشناس تاریخ و کارشناس ارشد تاریخ فرهنگ و تمدن ملل اسلامی، نویسنده، منتقد و پژوهشگر است.از جمله سوابق کاری اوست: بیش از دو دهه فعالیت در آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه و کارشناسی در مراکز مختلف علمی پژوهشی، فرهنگی ادبی، سینمایی و مطبوعات. عضو انجمن قلم ایران، دبیر فرهنگی و دبیر تحریریه مجله سروش نوجوان، مدرس دوره های مختلف ادبیات داستانی و مدیریت جلسات نقد در این زمینه، داور دوره های مختلف مسابقات و جشنواره های ادبیات داستانی در سطح کشور، عضو شورای ...