کتاب روانشناسی جرائم و انحرافات جنسی

Psychology of sexual offenses
کد کتاب : 80887
شابک : 978-9645966131
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 417
سال انتشار شمسی : 1378
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 خرداد

معرفی کتاب روانشناسی جرائم و انحرافات جنسی اثر مسعود انصاری

تحقیقات اولیه در زمینه رفتار جنسی به رهبری آلفرد کینسی در دهه‌های ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ در ایالات متحده آغاز شد. این تحقیقات با مخالفت‌های مذهبی و اجتماعی مواجه شد، اما کینسی و تیم او ادامه دادند. او نهایتا توانست با مطالعاتش اطلاعات جامعی از رفتار جنسی بیش از ۱۸۰۰۰ نفر از جمعیت سفیدپوست آمریکا را جمع‌آوری کند.

نتایج این مطالعات برای اکثر مردم به شگفتی‌آور و تکان‌دهنده بود چرا که تفاوت‌های بزرگی را بین انتظارات عمومی در مورد رفتار جنسی و واقعیت‌های آشکار مشاهده کرد. از زمان آغاز مرحله‌ای از آزادی روابط جنسی در دهه ۱۹۲۰، بسیاری از جوانان از قوانین اخلاقی سختی که بر نسل‌های قبل حاکم بود، آزادی یافتند. با این حال، مسائل مرتبط با تمایلات جنسی به گونه‌ای که اکنون معمول است، علنا مورد بحث و تبادل نظر قرار نمی‌گرفت و افرادی که در اعمال جنسی شایعی که هنوز توسط عموم نامناسب می‌شمرده می‌شد، شرکت می‌کردند، اغلب این امور را پنهان می‌کردند بدون آگاهی دقیق از واقعیت‌های دیگران.

به هر حال، در دهه ۱۹۶۰ با ظهور دوره‌ای از آزادی در رفتار جنسی، نگرش‌های اعلام شده توسط کینسی واقعیت‌های رفتار جنسی را نزدیک‌تر به یکدیگر کردند. تحقیقات کینسی آخرین مطالعه گسترده در این زمینه بود. با این حال، به نظر می‌رسد که بیشتر جوامع غربی و حتی برخی جوامع شرقی نیز در آینده به نقطه‌ای خواهند رسید که به شباهتی با سوئد در اوایل دهه ۱۹۷۰ خواهند رسید. در زمانی که حدود ۹۵ درصد مردان و زنان در آن کشور تجربهٔ جنسی قبل از ازدواج را داشته‌اند...

کتاب روانشناسی جرائم و انحرافات جنسی

دسته بندی های کتاب روانشناسی جرائم و انحرافات جنسی