کتاب شاهدخت و گابلین

The Princess and the Goblin
(کلاسیک های خواندنی)
کد کتاب : 81095
مترجم :
شابک : 978-6222441470
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1872
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب شاهدخت و گابلین اثر جورج مک دونالد

کتاب «شاهدخت و گابلین» یک رمان فانتزی کودکانه نوشته جورج مک دونالد است. این کتاب در سال 1872 با تصاویر سیاه و سفید توسط آرتور هیوز منتشر شد.
پرنسس ایرن هشت ساله در یک قلعه در یک پادشاهی متروک و کوهستانی زندگی تنهایی می کند و فقط پرستارش را برای شرکت می گذراند. پدرش، پادشاه، معمولا غایب است و مادرش مرده است. او ناشناخته است، در معادن نزدیک، نژادی از اجنه ساکن شده‌اند، که مدت‌ها از پادشاهی تبعید شده‌اند و می‌خواهند از همسایگان انسانی خود انتقام بگیرند. یک روز بارانی، شاهزاده خانم قلعه را کاوش می کند و بانویی مرموز را کشف می کند که خود را همنام و مادربزرگ ایرنه معرفی می کند. روز بعد، پرنسس ایرن به بیرون می رود، اما توسط اجنه تعقیب می شود و توسط یک معدنچی جوان به نام کوردی نجات می یابد.

در حین کار در معدن، کوردی صحبت اجنه را شنیده و ضعف آنها را می آموزد: آنها پاهای بسیار نرم و آسیب پذیری دارند. او همچنین می شنود که اجنه قصد دارند معدن را خراب کنند. آیرین دوباره در شرف دیدن مادربزرگش است، اما از یک گربه می ترسد و از کوه فرار می کند. تا اینکه..

کتاب شاهدخت و گابلین

جورج مک دونالد
جرج مک‌دونالد (George MacDonald) (زاده ۱۰ دسامبر ۱۸۲۴ - درگذشته ۱۸ سپتامبر ۱۹۰۵) نویسنده، شاعر و خطیب اسکاتلندی بود.او به‌طور مشخص برای افسانه‌های پریان و رمانهای تخیلی شناخته شده‌است. جرج مک دونالد منشأ الهام بسیاری از نویسنده‌ها از جمله ویستن هیو آودن، جان رونالد روئل تالکین، سی. اس. لوئیس، ادیت نسبیت و مَدِلین اِلینگل بود.حتی مارک توین، که در ابتدا از او خوشش نمی آمد، با او دوست شد و شواهدی نشان می‌دهد توین از مک دونالد تأثیر هم پذیرفته است.