کتاب رنگ آفتاب پرست

The Colors Of The Chameleon
کد کتاب : 84030
مترجم :
شابک : 978-9643373085
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 28
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب رنگ آفتاب پرست اثر آلبرتو بنیولی

بدون هیچ تفاوت و استثنایی، همه کودکان به حیوانات عشق می‌ورزند. شما به عنوان والدین، این علاقه کودک به حیوانات را نباید نادیده بگیرید. کودکان در سال‌های نخست زندگی علاوه بر این‌که بازی‌های تکاملی‌شان را ادامه می‌دهند با تمرین نگهداری و مراقبت از حیوان خانگی در واقع مهارت‌های مراقبت و حمایت از دیگری را تمرین می‌کنند.
آشنا کردن کودکان و نوجوانان با عادات و رفتار، نحوۀ حرکت، پوشش بدن، رژیم غذایی، تولیدمثل و زیستگاه جانوران مختلف و نقش هر یک در زنجیرۀ غذایی و حفظ تعادل اکولوژیک، ایجاد حس دوستی بین کودکان و جانوران به جای ترس و دوری از آنها از مهم‌ترین مسائل در آموزش فرزندانمان است. چرا که در کشور ما به علت کمبود اطلاعات در مورد ارزش‌ها و خصوصیات حیوانات وحشی و باورهای نادرستی که طی نسل‌ها به ما منتقل شده است، شایعات و ترس بی‌دلیلی در مورد حیوانات وجود دارد. این ناآگاهی و ترس بی‌مورد سبب شده است که اکثر مردم کشورمان تمایل چندانی به گذراندن اوقات فراغت خود در طبیعت نداشته و از طرفی نسبت به حمایت و حفاظت از حیوانات وحشی علاقه‌ای نشان ندهند.
پدر و مادرها به عنوان یک الگوی رفتاری برای فرزندان باید به آنها آموزش دهند که با حیوانات به مهربانی برخورد کنند و از نزدیک حیوانات را نوازش کنند و به آنها آب و غذا بدهند.
والدین باید به این نکته توجه داشته باشند که از هر گونه رفتار و یا گفتاری در خصوص حیوان‌آزاری خودداری کنند چرا که این کار زمینه اخلاق‌های ضد اجتماعی را در فرزندان فراهم می‌آورد.
کتاب رنگ آفتاب‌پرست اثر آلبرتو بنیولی در گروه کتاب‌هایی قرار می‌گیرد که سعی دارد کودکان را با انواع حیوانات آشنا کند. لرتا سروفیلی با تصویرگری‌اش برای این کتاب کمک شایانی در تاثیرگذاری آن داشته است.
آشنایی با حیوانات، خصوصیات ظاهری، محل زندگی و نحوه زندگی آن‌ها در این کتاب به شکل قصه‌ای جالب بیان شده است.
در اوایل داستان از آفتاب‌پرست سوالی پرسیده می‌شود که آفتاب‌پرست سعی در رسیدن به جواب دارد و این‌گونه قصه را ادامه می‌دهد.
در این کتاب، کودک علاوه بر آشنایی با حیوانات، به نوع دوستی و ارزش آن پی می‌برد. چرا که زیرکی شخصیت اصلی قصه باعث می‌شود که دوستانش از سختی و خطر نجات پیدا کنند و دوباره دور هم جمع شوند.
سید‌مهدی شجاعی با ترجمه ساده و روان خود توانسته جذابیت داستان را حفظ و پیام قصه را به زیبایی منتقل کند.

کتاب رنگ آفتاب پرست