کتاب ساختار سازمانی

Organizational Design
طراحی گام به گام
کد کتاب : 84095
مترجم :
شابک : 978-6008004905
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 472
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب ساختار سازمانی اثر ریچارد ام برتن

این راهنمای قطعی گام به گام «چگونه» برای طراحی یک سازمان است. این کتاب با تکیه بر نظریه پردازش اطلاعات، مدلی جامع و چند اقتضایی از سازمان را پیشنهاد می‌کند. این کتاب درسی مبانی اشکال سازمانی سنتی و جدید، از جمله تجزیه و تحلیل به‌روز سازمان‌های خودسازمان‌ده، بدون رئیس، دیجیتال و پایدار را به اشتراک می‌گذارد. نویسندگان با ارائه چارچوبی برای اجرای عملی تغییرات طراحی سازمانی، فرآیند را به هفت مرحله اساسی تقسیم می‌کنند: (1) ارزیابی اهداف، (2) ارزیابی استراتژی، (3) تجزیه و تحلیل ساختار، (4) ارزیابی فرآیند و افراد، ( 5) تجزیه و تحلیل هماهنگی، کنترل و مشوق ها، (6) طراحی معماری، و (7) پیاده سازی معماری. هر مرحله با یکی از 9 جزء وابسته به هم وابسته مدل چند اقتضایی مرتبط می شود و نویسندگان نیز یک فرآیند جستجوی منطقی برای نزدیک شدن به هر یک از این مولفه ها ارائه می دهند. این یک راهنمای ایده آل برای مدیران یا مدیرانی است که علاقه مند به ارزیابی سازمان خود و برداشتن گام هایی برای طراحی مجدد آن برای موفقیت هستند، همچنین برای دانشجویان MBA و MBA اجرایی که به دنبال مقدمه ای برای طراحی سازمانی هستند.

کتاب ساختار سازمانی

ریچارد ام برتن
ریچارد مکس برتون نظریه پرداز سازمانی آمریکایی و استاد بازنشسته مدیریت و سازمان در دانشکده تجارت فوکوا، دانشگاه دوک است که به دلیل کارش در زمینه استراتژی تجاری و طراحی سازمانی شناخته شده است.
دسته بندی های کتاب ساختار سازمانی
نکوداشت های کتاب ساختار سازمانی
Managers at all levels in organizations will benefit from it
مدیران در تمامی سطوح در سازمان ها از این کتاب بهره خواهند برد.
Phanish Puranam

Burton, Obel and Håkonsson have written here the definitive guide to organization design, comprising both partitioning of tasks and their coordination to realize an organization's goals.
برتون، اوبل و هاکونسون در اینجا راهنمای قطعی ساختار سازمانی را نوشته اند که شامل تقسیم وظایف و هماهنگی آنها برای تحقق اهداف سازمان است.
Samina Karim

قسمت هایی از کتاب ساختار سازمانی (لذت متن)