کتاب اختلال بیش فعالی/ نقص توجه در نوجوانان

ADHD in Adolescents
(شکل گیری، سنجش، ارزیابی و درمان)
کد کتاب : 85579
مترجم : زهره عباسی
شابک : 978-6003097599
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 688
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اختلال بیش فعالی/ نقص توجه در نوجوانان اثر استفن پی بکر

علیرغم وجود حجم عظیم پژوهش در خصوص اختلال بیش­فعالی/ نقص توجه (ADHD)، تعداد محدودی از پژوهش­ها بر ADHD در نوجوانان متمرکزند. چند دلیل سر راه انجام پژوهش روی ADHD نوجوانان قرار دارد:
اول اینکه، نوجوان­ها به­ طور محسوس مقدار علائم ADHD و نواقص مرتبط با آن را کمتر گزارش می­کنند. دوم اینکه، بسیاری از نوجوانان معتقدند مشکلاتشان از کنترل والدین روی زندگی آنها یا از انتظارات معلم­ها در مورد عملکرد و رویه تحصیلی در مدرسه نشأت می­گیرد. سوم اینکه، بسیاری از نوجوانان نسبت به طرز فکر همسالان­شان بسیار حساس هستند، که باعث می ­شود از هر گونه همکاری با پژوهش­های روان­پزشکی یا روان­شناختی یا همکاری با ارائه­دهندگان خدمات بالینی در این زمینه­ها اجتناب کنند. چهارم اینکه، بسیاری از نوجوانان چالش­های فردی خود در مورد داشتن این اختلال به عنوان یک نوجوان را گزارش کرده­اند. و در نهایت، با توجه به اینکه نوجوانان از لحاظ رشدی در روند مناسب فردیت و جدا شدن از تاثیر والدین قرار دارند تا حس خودمختاری خود را حفظ کنند، قابل درک است که به دنبال قدرت تصمیم­گیری بیشتر بوده و در نتیجه در مقابل تلاش­های والدین برای ثبت­ نام آنها در پژوهش­ها یا خدمات بالینی مقاومت نمایند.
اما این کتاب به طور کامل به ADHD در نوجوانان اختصاص یافته و استفن بکر و همکارانش این کتاب بسیار مهم و بزرگ درباره نوجوانان مبتلا به ADHD را در اختیار خوانندگان قرار دادند.

کتاب اختلال بیش فعالی/ نقص توجه در نوجوانان

استفن پی بکر
استفن پی بکر دانشیار پزشکی رفتاری و روانشناسی بالینی می باشد.
دسته بندی های کتاب اختلال بیش فعالی/ نقص توجه در نوجوانان