کتاب ما و مدرنیت

Ma va moderniat
کد کتاب : 86150
شابک : 978-9645633163
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 388
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 24 اردیبهشت

معرفی کتاب ما و مدرنیت اثر داریوش آشوری

کتاب «ما و مدرنیت» نوشته داریوش آشوری توسط نشر صراط منتشر شده است. شانزده مقاله در ما و مدرنیت آمده است، خواندن این ۱۶ مقاله، فوائدی دارد، که یکی از آن ها، شناختی است عمیق تر که انسان شرقی از خود پیدا می کند. اگر این شناخت اصولی باشد مسلما به دیگران، مخصوصا به چهره ی استعمارگر، تسری پیدا می کند.
بعضی از آثار، به دلیل مرارت و زحمتی که مولف می کشد و آن چنان حاصل تحقیق و دانسته هاش را عادلانه و با صداقتی ذاتی و لازم، کنار هم می آورد که مشخص است نویسنده، نه تنها مسئولیت نوشتن و اندیشیدن را حس می کند، در فکر تسری دانسته های خود، نیز هست.

کتاب ما و مدرنیت

داریوش آشوری
داریوش آشوری (زاده ۱۱ مرداد ۱۳۱۷ تهران) نویسنده، اندیشمند، زبان شناس و مترجم ایرانی است. کار او در علوم سیاسی، جامعه شناسی، سخن سنجی، فلسفه و زبان شناسی است.شوری دانش آموختهٔ دبیرستان های البرز و دارالفنون است. در دوران نوجوانی با مطالعهٔ نشریات حزب توده به آن مکتب گرایش پیدا کرد، و پس از ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ مدتی عضو سازمان جوانان حزب توده بود. پس از چندی در سال ۱۳۳۶ به حزب زحمتکشان ملت ایران (نیروی سوم) پیوست. آشوری در سال ۱۳۳۷ از دارالفنون دانش آموخته و وارد دانشکدهٔ حقوق و علوم سیاسی و اقتصادی د...
دسته بندی های کتاب ما و مدرنیت