کتاب مغلطه

Bad Thoughts
راهنمای درست اندیشیدن
  • 10 % تخفیف
    55,000 | 49,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: ققنوس ققنوس
    نویسنده:
کد کتاب : 8704
مترجم :
شابک : 978-6002780591
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب مغلطه اثر جمی وایت

این کتاب برای افرادی است که بحث کردن را دوست دارند. شوخ طبعی ، مشاجره گری و پرشوری ، روشهایی را که با استفاده از آنها از بحث مستدل اجتناب می کنیم ، آشکار می کند. فیلسوف معاصر جیمی وایت ، متعصبان ، کشیشان و سیاستمداران محترم را در این اثر خود برای ردیابی و پی بردن به شیوه ی استدلال ساختگی نشان می دهد. این کتاب جنایات علیه منطق که برای به دست آوردن رای ، پول و فداکاری ما استفاده شده است - یا به سادگی برای تغییر موضوع – را برایمان فهرست می کند. این کتاب ما را به دوری از مغلطه و بکار بردن منطق و عقل در چه در بحث های عمومی و چه در بحث های خصوصی رهنمون می شود. افزون بر آن ما در کتاب مغلطه یاد خواهیم گرفت که چگونه روش هایی از مغلطه را که دیگران در بحث با ما به کار می گیرند تشخیص دهیم و بتوانیم بحث درست و جذابی داشته و نظرات خود را به شیوه ای درست به دیگران انتقال دهیم.
جمی وایت نویسنده و سیاستمدار اهل نیوزیلند است. او پس از تحصیلات ابتدایی اش در نیوزیلند برای ادامه ‌ی تحصیل به انگلستان رفت. وی در دانشگاه کمبریج درس خواند و فارغ التحصیل شد. سپس به مدت سه سال به عنوان محقق و استاد در همان دانشگاه به کارش ادامه داد.
پس از آن، وایت در شرکت‌های مشاوره ی مدیریت و نیز به عنوان دلال ارز فعالیت کرد. از سال 2004 نیز به نوشتن کتاب‌ و نیز در ستون‌های روزنامه‌های مختلف برای آشنا کردن مردم با استدلال‌ها و نظرات عوام‌فریبانانه ای که سیاست‌مداران بکار می بردند روی آورد.

کتاب مغلطه

جمی وایت
جمی وایت یک آکادمیک و سیاستمدار لیبرال کلاسیک در نیوزلند است که در سال 2014 رهبر ACT نیوزیلند بود. وایت در انتخابات، نخستین مقام را در لیست حزب به دست آورد، اما ACT به آرای احزاب کافی برای تأمین کرسی های لیست نرسید. به زودی پس از انتخابات عمومی 2014 ، وی از رهبری ACT استعفا داد.وایت یک مدرس فلسفه سابق، معامله گر ارز و مشاور مدیریت است. او کتابها و ستونهای روزنامه در مورد استدلال و سیاست نوشته است.
قسمت هایی از کتاب مغلطه (لذت متن)
حرف نزن! فرض کنید به هسرتان می گویید که پرورش لامای یارانه ای دردهای اقتصادی دوون را درمان می کند، و او به شما می گوید که شما چیزی در این باره نمی فهمید. واضح است که او در زمینه منطق (و همچنین سایر زمینه ها) مرتکب اشتباه بزرگی شده است. چون اگر حتی اگر شما سر رشته ای در این زمینه نداشته باشید، باز هم ممکن است لامای یارانه ای دقیقا همان چیزی باشد که دوون به آن نیاز دارد. این دو گزاره (نادانی شما و مقرون به صرفه بودن لامای یارانه ای) مخالف هم نیست. همسر شما در بحث برنده نشده است؛ او نادرستی نظر شما را ثابت نکرده است.

احتمالا با چنین اشاراتی، که بدون این که ثابت کنند نظرتان غلط است فقط باعث شده اند سکوت کنید، روبرو شده اید. و دقیقا چون دوستان و اعضای خانواده شما و همچنین نمایندگان سیاسی تان افرادی محترم و نحصیل کرده اند این اشارات خشونت آشکاری کمتری دارند و از این رو با یک ردیه صحیح اشتباه گرفته می شوند.