کتاب هرگز،مگو هرگز!

never say never
عاشقانه ها،ترانه ها،شعرهای کوتاه و بازسرایی ها
کد کتاب : 8750
مترجم :

شابک : 9789647703406
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 296
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

معرفی کتاب هرگز،مگو هرگز! اثر برتولت برشت

این مجموعه شعر که در ابتدای آن پیشگفتاری از «هانا آرنت» منتشر شده از سوی نشر «گل آذین» روانه بازار کتاب شده است. برتولت برشت به عنوان آغازگر شعر سیاسی، اجتماعی و فضای شعر اسطوره ای مذهبی و رمانتیک آلمان را به یکباره متحول کرد.
برشت با دیدگاه سوسیالیستی خود در برابر فاشیسم ایستاد و این ایستادگی را در همه آثارش به ویژه در نمایشنامه ها و شعرها تا انتها ادامه داد.

در بخش پایانی این کتاب گزیده ای از عکس های برشت از کودکی تا مرگ گنجانده شده است.

کتاب هرگز،مگو هرگز!

برتولت برشت
برتولت برشت، زاده ی 10 فوریه ی 1898 و درگذشته ی 14 آگوست 1956، نمایشنامه نویس، کارگردان تئاتر و شاعر آلمانی بود. برشت سرودن شعر را در 15 سالگی و پیش از نمایشنامه نویسی آغاز کرد. او نخستین اشعارش را بین سال های 1914 و 1917 سرود و آن ها را در نشریات محلی منتشر کرد. برشت در سال 1918 و هنگامی که به خدمت سربازی اعزام شد، علاوه بر کار در یک بیمارستان نظامی، سروده هایش را همراه با نواختن گیتار برای سربازان می خواند و آن ها را مجذوب اشعار خود می کرد. برشت را بیشتر به عنوان برجسته ترین نمایشنامه نویس ...
قسمت هایی از کتاب هرگز،مگو هرگز! (لذت متن)
من، برتولت برشت؛ اهل جنگل های سیاهم / مادرم، وقتی در بطنش بودم / مرا به شهرها آورد، و سرمای جنگل ها / تا روز مرگ در من خواهد ماند. / در شهر آسفالت خانه دارم. / از روز ازل پابند آیین مرگم: / پابند روزنامه ها و توتون و تلخابه. / بدگمان، تنبل و سرانجام خوشنود.