کتاب ذهن و رایانه

Minds and computers
مقدمه ای بر فلسفه ی هوش مصنوعی
  • 130,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: آگاه آگاه
    نویسنده:
کد کتاب : 88496
مترجم :
شابک : 978-9644164361
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 294
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ذهن و رایانه اثر مت کارتر

آیا کامپیوتر می تواند ذهن داشته باشد؟ این چه نوع ماشینی خواهد بود؟ به هر حال دقیقا منظور ما از «ذهن» چیست؟ مفهوم ماشین «هوشمند»، در حالی که همچنان در داستان‌های سرگرم‌کننده و ترسناک متعدد ظاهر می‌شود، کانون یک سنت تحقیقاتی جدی و اختصاصی نیز بوده است. کتاب «ذهن و رایانه» تأمل در این داستان‌ها و سنت پژوهشی که «هوش مصنوعی» را دنبال می‌کند، تعدادی از مسائل فلسفی آزاردهنده را مطرح می‌کند. این کتاب با ارائه یک مقدمه بین رشته ای جذاب، منسجم و بسیار قابل دسترسی به فلسفه هوش مصنوعی، خوانندگان را با این موضوعات آشنا می کند. به خوانندگان مطالب مقدماتی از هر یک از رشته هایی که علوم شناختی را تشکیل می دهند ارائه می شود: فلسفه، علوم اعصاب، روانشناسی، علوم کامپیوتر و زبان شناسی. در سرتاسر کتاب، خوانندگان تشویق می شوند تا پیامدهای این مطالب متفاوت و گسترده را برای امکان توسعه ماشین هایی با ذهن در نظر بگیرند. و آنها می توانند انتظار داشته باشند که پایه ای برای تعامل فلسفی مسئولانه با هوش مصنوعی، درک درستی از فلسفه ذهن و نظریه محاسباتی، و احساس خوبی برای تجزیه و تحلیل بین رشته ای ایجاد کنند.

کتاب ذهن و رایانه

نکوداشت های کتاب ذهن و رایانه
Like good science fiction, Matt Carter's Minds and Computers essentially constitutes an exploration into what makes human beings what they are... [It] is a teaching tool par excellence and should find its way into every classroom where the philosophy of mind is being studied
مانند داستان های علمی تخیلی خوب، ذهن ها و رایانه های مت کارتر اساسا کاوشی را تشکیل می دهند که انسان ها را چه چیزی می سازد... [این] یک ابزار آموزشی عالی است و باید به هر کلاسی که در آن فلسفه ذهن مطالعه می شود راه پیدا کند.
Heythrop Journal

قسمت هایی از کتاب ذهن و رایانه (لذت متن)