کتاب در انکار نئولیبرالیسم

Neoliberalism
کد کتاب : 89152
شابک : 978-6007306758
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 284
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب در انکار نئولیبرالیسم اثر احمد سیف

کتابی که در دست دارید بیانگر کوششی است برای ارائه ی یک بررسی انتقادی از مجموعه سیاست های اقتصادی که به طور کلی تحت عنوان سیاست های برنامه ی تعدیل ساختاری ارائه می شود. اگرچه این سیاست ها، همیشه در حاشیه ی زندگی در سرتاسر قرن بیستم وجود داشت، ولی از سال های آخر دهه ی هفتاد میلادی قرن گذشته ابتدا در کشورهای صنعتی و بعد در عکس العمل به بحران بدهی خارجی در سال های اولیه ی دهه ی هشتاد قرن گذشته ی میلادی در کشورهای در حال توسعه به صورت سیاست غالب کشورهای پیرامونی نیز درآمد. اینکه سیاست پردازان این کشورها می کوشند برای این مجموعه سیاست ها، اصل و نسبی بومی پیدا کنند، از سویی عجیب نیست و از سوی دیگر، کوشش بی فایده ای است که با اندکی کندوکاو در شواهدی که وجود دارد، نادرستی اش عیان خواهد شد.
این کتاب به واقع کوششی برای بررسی وجوهی از سیاست های نئولیبرالی است که در موارد گوناگون با ارقام و آمار رسمی نیز همراه شده است.

کتاب در انکار نئولیبرالیسم

احمد سیف
احمد سیف یا ایرج سیف متولد 1324 در آمل ، نویسنده و مترجم کتب و مقالات اقتصادی، سیاسی و تاریخی، اقتصاددان و استاد دانشگاه است. وی در دانشگاه استافوردشر دارای مرتبهٔ استاد ارشد است و اقتصاد تدریس می‌کند. برخی از آثار وی با نام مستعار بهروز امین نیز منتشر شده‌اند.سیف کتب و مقالات بسیاری در زمینهٔ اقتصاد، سیاست و تاریخ مشروطه به رشتهٔ تحریر درآورده یاترجمه کرده‌است.
دسته بندی های کتاب در انکار نئولیبرالیسم