کتاب احزاب سیاسی در انقلاب مشروطیت

Political parties in constitutional revolution
کد کتاب : 110631
شابک : 978-6229429006
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 172
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب احزاب سیاسی در انقلاب مشروطیت اثر حسن اصغری

انقلاب مشروطه ایران از 1905 تا 1911 به درازا کشید. این انقلاب بی‌شک از مهم ترین پدیده‌های تاریخی جهان، به‌ویژه منطقه خاورمیانه، آسیای جنوبی و آسیای مرکزی به شمار می‌آید. انقلاب مشروطه ایران در روسیه، آذربایجان، عراق و کشورهای خاورمیانه و آفریقای شمالی، هند، ترکیه و حتی دوردست‌ها تأثیر گذاشت و به تجربه نیروهای رهایی‌بخش افزود. همه ناکامی‌های بعدی انقلاب مشروطه درواقع درس‌هایی گران‌بها برای ادامه زاینده مبارزه در راه آزادی، عدالت و رفع تبعیض و وابستگی و بهره‌کشی را فراهم آورده است.
این کتاب که شامل هفت مقاله است که به وقایع و پدیده‌های مهم انقلاب مشروطیت و شرح‌حال شخصیت‌های موثر در آن پرداخته می شود.

کتاب احزاب سیاسی در انقلاب مشروطیت

حسن اصغری
حسن اصغری، (۱۳۲۶) نویسنده و منتقد ادبی ایرانی در ۱۳۲۶ در شهر خمام از توابع شهر رشت به دنیا آمد. هشت ساله بود که به همراه برادرش به تهران آمد و در محله سرچشمه ساکن شد. از ۱۳۵۵ مقاله‌های مختلفی در نقد ادبی و تاریخی و داستان کوتاه در نشریات مختلف از او منتشر شده است. وی از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۵ دبیر شورای تحریریهٔ مجلهٔ ادبی کلک بود و در سال ۱۳۸۷ سردبیر نشریهٔ ادبیات و سینما بود. از مهمترین آثار او رمان «ول کنید اسب مرا» دربارهٔ میرزا کوچک خان و کتاب تحلیلی «زایش تاریخ» د...
دسته بندی های کتاب احزاب سیاسی در انقلاب مشروطیت