کتاب مهارت های زندگی

Maharathaye Zendegi
برای نوجوانان
کد کتاب : 90371
شابک : 978-6003500082
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 16 خرداد

برنده کتاب تقدیری سال ، معتبرترین جایزه ی کتاب داخلی ، در سی و ششمین دوره برگزاری کتاب سال در بخش علوم و فنون کودک و نوجوان

معرفی کتاب مهارت های زندگی اثر پرتو سیف اللهی

کتاب مهارت های زندگی برای نوجوانان اثری است از پرتو سیف اللهی به چاپ انتشارات کلام. کتاب حاضر موجب آشنایی نوجوانان با ده مهارت ضروری فردی و اجتماعی از جمله: مهارت خودآگاهی، همدلی، روابط بین فردی، ارتباط موثر، مدیریت استرس، مدیریت هیجان، حل مساله، تصمیم گیری، تفکر خلاق و تفکر انتقادی خواهد شد و با ارائه راه هایی ساده به خواننده کمک خواهد کرد که انسان تواناتری باشد و مسیر زندگی را موفق تر پشت سر بگذارد.

کتاب مهارت های زندگی

پرتو سیف اللهی
پرتو سیف اللهی متولد 1346 نویسنده ایرانی و دارای مدرک دکترای روانشناسی از دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه الزهرا است.
قسمت هایی از کتاب مهارت های زندگی (لذت متن)
در مغز تو بخشی وجود دارد که مرکز هیجانات نامیده می شود و به شکل خودکار و غیرارادی کار می کند. وقتی عصبانی می شوی، مرکز هیجانات بلافاصله خشم تو را تشخیص می دهد و پیامی به بدن می فرستد که برای مبارزه و جنگیدن آماده باشد! به دنبال این پیام، قلبت تندتر می زند تا خون بیش تری به ماهیچه ها برساند، تنفست سریع تر می شود تا اکسیژن مورد نیاز تامین شود، صورتت حالت برافروخته و سرخ رنگ پیدا می کند، ماهیچه هایت منقبض می شوند، و شاید حتی دهانت هم خشک شود. تمام این حالت ها به شکل طبیعی و غیرارادی اتفاق می افتد. اما مغز تو بخش دیگری هم دارد که مسئول کارهای ارادی توست؛ بخشی که به تو اجازه می دهد فکر کنی، قدرت استدلال داشته باشی، و تصمیم گیری کنی. این بخش از مغز، قشر مخ نام دارد که می تواند راه هایی برای آرام کردن تو در لحظه ی خشم پیش رویت بگذارد و اجازه ندهد کار به جنگ و ستیز بکشد.
متن کتاب