کتاب تاریخ روانشناسی در ده پرسش

A History of Psychology in Ten Questions
روانشناسی چگونه تبدیل به علم کاربردی امروزی شد
کد کتاب : 91379
مترجم :
شابک : 978-6222810184
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 364
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ روانشناسی در ده پرسش اثر مایکل هایلند


این کتاب دانشجو پسند در مورد تاریخ روان‌شناسی، تحولات و مناقشات تاریخی کلیدی را در تمام زمینه‌های روان‌شناسی پوشش می‌دهد و با تمرکز بر ده موضوع مفهومی مرتبط با امروز، تاریخ را به حال پیوند می‌دهد.
چگونه روانشناسی به یک علم تبدیل شد و به چه نوع علمی تبدیل شد؟ روانشناسان چگونه این واقعیت را می سنجند و توضیح می دهند که از جهاتی همه افراد منحصر به فرد هستند؟ آیا روانکاوی علمی است؟ چرا علوم شناختی جایگزین رفتارگرایی شد؟ این کتاب به تمام این پرسش‌ها و موارد دیگر می‌پردازد و طیف وسیعی از روان‌شناسی، از علوم اعصاب و هوش مصنوعی گرفته تا هرمنوتیک و تحقیقات کیفی در این فرآیند را پوشش می‌دهد. با تکیه بر تجربه نویسنده در مورد چگونگی جذاب کردن موضوع برای دانش‌آموزان، این کتاب حول ده سوال کلیدی که با تمام حوزه‌های اصلی روان‌شناسی و مکاتب فکری اصلی درگیر است، تنظیم شده است. مایکل هایلند با نشان دادن اینکه چگونه هر یک از رویکردها یا پارادایم های مختلف در روانشناسی نه بر اساس داده ها بلکه بر اساس فرضیات متفاوت است، مقدمه ای جذاب برای بحث های تاریخ و جامعه معاصر ارائه می دهد.
این کتاب شامل مطالب جعبه‌ای در مورد موضوعات داغ، شخصیت‌های تاریخی، مطالعات/آزمایش‌ها و حقایق عجیب و غریب، این کتاب ایده‌آل برای دانشجویان مقطع کارشناسی روان‌شناسی است که CHIPS و سایر ماژول‌های تاریخچه روان‌شناسی را دریافت می‌کنند.

کتاب تاریخ روانشناسی در ده پرسش

دسته بندی های کتاب تاریخ روانشناسی در ده پرسش
قسمت هایی از کتاب تاریخ روانشناسی در ده پرسش (لذت متن)
مثال زیر نشان می دهد که چطور ژن ها و محیط با هم در تعامل اند. بیایید فرض کنیم که ژن هایی برای توانایی موسیقیایی وجود دارد. شخصی با ژن های موسیقی مهارت های موسیقیایی اش را رشد و توسعه می دهد تنها اگر در معرض موسیقی قرار بگیرد. شاید این فرد توانایی بالقوۀ ژنتیکی فوق العاده ای برای نواختن ویولن داشته باشد، اما اگر دسترسی به ویولن نداشته باشد نمی تواند به خوبی ویولن بنوازد. مهارت موسیقیایی تنها زمانی رشد می کند که ژن های موسیقی با آموزش موسیقی ترکیب شوند. در خانواده هایی که ژن توانایی موسیقی دارند، والدین کودکان نیز احتمالا در موسیقی قوی هستند و محیطی با موسیقی برای کوکانشان فراهم می کنند. اگر کودکانی با ژن های موسیقی در معرض موسیقی قرار نگیرند توانایی موسیقی محدود می شود؛ بنابراین، اگرچه به نظر می رسد که «موسیقی در خانواده ها ارثی است» و به ژن بستگی دارد، در واقع محیط در تعامل با ژن ها نقشی ایفا می کند.