کتاب امالی (2جلدی)

Amali
کد کتاب : 92633
مترجم :
شابک : 978-6005163117
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 1196
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---
تعداد جلد : 2

معرفی کتاب امالی (2جلدی) اثر شیخ صدوق

کتاب حاضر حاوی مجموعه ای از احادیث پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت ایشان در زمینه های گوناگون هم چون سیره پیامبر، ماجرای معراج، ادعیه، موعظات و… می باشد و به موضوعات تاریخی، اخلاقی، عرفانی، اعتقادی و… می پردازد. این اثر محتوای جلسات متعدد شیخ صدوق را که توسط شاگردان ایشان نوشته شده، در خود جای داده است، 97 مجلس که به فراخور زمان برگزاری موضوعاتی گوناگون دارند.

کتاب امالی (2جلدی)

شیخ صدوق
ابوجعفر محمد بن علی بن حسین بن موسی بن بابویه قمی معروف به شیخ صدوق قمی و اِبنِ بابُوَیْه (زادهٔ ۳۰۶ ـ درگذشتهٔ ۳۸۱) از علمای شیعه در قرن چهارم هجری قمری و از عالمان علم حدیث است.او در حدود سال ۳۰۶ در قم متولد شد. تولدش با آغاز نیابت حسین بن روح سومین نایب خاص حجت بن حسن هم‌زمان بوده‌است.پدر صدوق علی بن حسین بن موسی بن بابویه، از فقهای شیعه و در زمان حسن عسگری و حجت بن حسن می‌زیسته و مورد احترام آنان بوده‌است. (هر دو پدر و پسر معروف به ابن بابویه و صدوقَین هستند)دربارهٔ تو...
دسته بندی های کتاب امالی (2جلدی)
قسمت هایی از کتاب امالی (2جلدی) (لذت متن)
ای مردم! سخن مرا بشنوید و ارزش نصیحت مرا درک کنید و درباره اهل بیت من جز به صورتی که در پاسداشت آنان به شما فرمان دادم، عمل نکنید؛ چون آنان، خاصّان، خویشان، برادران و فرزندان من هستند. شما گردآورده خواهید شد و درباره ی دو وزنه (چیز گران بها) مورد بازخواست قرار خواهید گرفت. پس ببینید در مورد آن دو وزنه، چگونه پس از من رفتار خواهید کرد. آنان اهل بیت من هستند. هرکس آنان را اذیت کند، مرا اذیت کرده است و هرکس به آنان ستم کند، به من ستم کرده است. هرکس آنان را خوار بدارد، مرا خوار داشته و هرکس آنان را عزیز بدارد، مرا عزیز داشته است. هرکس آنان را تکریم کند، مرا تکریم کرده است و هرکس آنان را یاری کند، مرا یاری کرده است. هرکس آنان را تنها بگذارد، مرا تنها گذاشته است و هرکس برای هدایت، در پی جز آنان باشد، مرا تکذیب کرده است.
متن کتاب