کتاب عصاره ای از کتاب کمال الدین و تمام النعمه

Kamal al-Din and Tamam Al-Namat
کد کتاب : 138473
مترجم :

شابک : ‭978-6008460633‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 316
سال انتشار شمسی : 1403
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 شهریور

معرفی عصاره ای از کتاب کمال الدین و تمام النعمه اثر شیخ صدوق

کمال الدین و تمام النّعْمة تألیف عالم شیعه محمد بن علی بن بابویه قمی معروف به شیخ صدوق متوفای 381 قمری. وی در این کتاب به موضوع غیبت و ظهور امام زمان را می‌پردازد.
شیخ صدوق، نمونه های فراوانی از غیبت پیامبران الهی را آورده و به بررسی کامل امامت حضرت مهدی، تولد، روایات پیامبر و ائمه درباره ظهور آن حضرت، کسانی که به خدمت آن حضرت رسیده‌اند و شرایط دوران ظهور ایشان پرداخته است.
این کتاب از قدیمی ترین و معتبرترین منابع روایی شیعه درباره امام زمان می‌باشد. شیخ صدوق در این کتاب بسیاری از مباحث اعتقادی شیعه را درباره آن حضرت و غیبت آن امام مطرح نموده و به پاسخگویی شبهات منکران و مخالفان می‌پردازد.
در مجموعه عصاره به دنبال این بودیم که همه مفاهیم و محتوای موجود در کتاب را به مخاطب ارائه دهیم. البته با این تفاوت که روایاتی را دستچین کرده ایم که کامل تر و جامع تر و شامل تر از روایات دیگر است.

کتاب عصاره ای از کتاب کمال الدین و تمام النعمه

شیخ صدوق
ابوجعفر محمد بن علی بن حسین بن موسی بن بابویه قمی معروف به شیخ صدوق قمی و اِبنِ بابُوَیْه (زادهٔ ۳۰۶ ـ درگذشتهٔ ۳۸۱) از علمای شیعه در قرن چهارم هجری قمری و از عالمان علم حدیث است.او در حدود سال ۳۰۶ در قم متولد شد. تولدش با آغاز نیابت حسین بن روح سومین نایب خاص حجت بن حسن هم‌زمان بوده‌است.پدر صدوق علی بن حسین بن موسی بن بابویه، از فقهای شیعه و در زمان حسن عسگری و حجت بن حسن می‌زیسته و مورد احترام آنان بوده‌است. (هر دو پدر و پسر معروف به ابن بابویه و صدوقَین هستند)دربارهٔ تو...
دسته بندی های عصاره ای از کتاب کمال الدین و تمام النعمه