کتاب پیشرفت ناحیه مرکزی بدن

Developing the Core
کد کتاب : 94862
مترجم :
شابک : 978-9644574702
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 260
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 22 اردیبهشت

تقویت عضلات ناحیه مرکزی بدن
Developing the Core
کد کتاب : 96475
مترجم :
شابک : 978-6003552043
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 146
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 22 اردیبهشت

معرفی کتاب پیشرفت ناحیه مرکزی بدن اثر جفری ام وبلاردسون

تمرینات ثبات ناحیه مرکزی به کنترل موقعیت و حرکت فرد، هنگام انجام‌دادن عملکردی مشخص، اشاره دارد. عملکرد ثبات ناحیه مرکز در عملکرد اندام‌های بدن تأثیر می‌گذارد و عکس این رابطه نیز صادق است. به همین علت، افزایش کنترل ثبات ناحیه مرکزی به حفظ و ارتقای عملکرد مهارتی فرد کمک می‌کند.

زمانی که ورزشکار وزنه‌ای را بلند می‌کند و یا موقعیت خود را تغییر می‌دهد، عضلات ثبات مرکزی در حالت پیش‌آمادگی قرار می‌گیرند. این حالت، در بسیاری از ورزشکاران و افراد عادی، ناخودآگاه رخ می‌دهد. بیشتر متخصصان حوزه ورزش و توان‌بخشی قائل به این موضوع‌اند که حفظ وضعیت بدن، در زمان انجام‌دادن حرکات پیچیده، مرهون انقباض مناسب، به‌موقع و موثر عضلات ثبات مرکزی است. از منظر پیشگیری از آسیب ورزشی نیز، این نوع از تمرینات مهم‌اند. صدمات غیربرخوردی هنگام ورزش درصد معتنابهی از صدمات را شامل می‌شود. تعادل‌نداشتن ورزشکار در زمان مناسب و منقبض‌نکردن به‌موقع و موثر عضلات برای رهایی از موقعیتی آسیب‌زا همگی به‌دلیل عملکرد نامناسب این عضلات رخ می‌دهد.

ترجمه این کتاب، که به‌همت جمعی از متخصصان حوزه ورزش انجام شده، تأکید موشکافانه‌ای است بر جنبه‌های گوناگون و البته موثر تمرینات ثبات مرکزی. ویژگی این کتاب دسته‌بندی تمرینات به‌تفکیک ورزش‌های سازمان‌یافته است.

کتاب پیشرفت ناحیه مرکزی بدن