کتاب جامعه اطلاعاتی

The information society
کد کتاب : 96926
مترجم :
شابک : 978-6007254905
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 284
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 26 اردیبهشت

معرفی کتاب جامعه اطلاعاتی اثر رابرت حسن

کتاب پیش ‌رو در واقع تلاشی است که مدعیات مختلف دربارة جامعه ‌اطلاعاتی، چه ‌آن دیدگاه‌هایی که به دنبال تقویت این مفهوم هستند و دنیا را در آن قالب به صورت یک حالت رویاگونه می‌یابند و چه رویکردهای انتقادی و بازتابی در این عرصه را بررسی می‌کند. و سعی دارد شایستگی‌های هر دو دیدگاه را در چارچوب تفسیری خودشان بسنجد و مورد بررسی و قضاوت قرار دهد. آن چه موجب می‌شود چارچوب مورد استفاده در این کتاب، آن را متفاوت از سایر آثار ستودنی دیگر کند؛ پرداختن واقع‌گرایانه، بیش از پرداختن به مبانی نظری صرف است. چنین نگاهی باعث درک بهتر رویا بودن و یا کابوس بودن جامعه ‌اطلاعاتی می‌شود. استدلال کتاب نه‌ تنها این است که باید مفاهیمی نظیر سیاست، اقتصاد، تفکر و پویایی فناورانه که واقعیت جامعه ‌اطلاعاتی را می‌سازند، درک کرد، بلکه ما باید بدانیم چه چیزی شناخت ما را از این واقعیات می‌سازد و به طور ویژه بدانیم که اطلاعات چیست و مصرف و تولید ما در این زمینه چه ابعادی دارد.

این کتاب می‌تواند اطلاعات مفیدی به علاقه‌مندان مباحث ارتباطات و فناوری اطلاعات و به ویژه ‌پژوهشگران و دانشجوبان عرصه علوم ‌ارتباطات، علم ‌اطلاعات و دانش‌شناسی، روابط بین‌الملل، جامعه­شناسی و نظایر آن ارائه کند.

کتاب جامعه اطلاعاتی

رابرت حسن
پروفسور رابرت حسن (‌Robert Hassan) مدیر گروه رشته فرهنگ و ارتباطات در دانشگاه ملبورن است. بیشتر نوشته‌هایش جان‌مایه‌ای فلسفی دارد و حول محور موضوعاتی مانند اتصال دیجیتال و تجربه زمان(۲۰۱۹)، انجمن اطلاعات: رویاهای سایبر و کابوس‌های دیجیتال (2017) نظریه جدید رسانه‌ها ، سیاست و فلسفه رسانه است. او همچنین نویسنده مقالات متعددی در مجلات تخصصی است. وی از سال 2009 سردبیر مجله Time & Society در استرالیا است.