معصومه یزدانی

معصومه یزدانی

معصومه یزدانی – متولد 1355، کارشناس ادبیات فارسی، نویسنده و روزنامه‌نگار، دبیر تحریریه‌ی نشریه‌ی کوله‌پشتی، ضمیمه‌ی روزنامه‌ی شهروند است.
سی و دو سه سال پیش، یک اتاق پرنور، یک بابای زیرپوش آبی و یک دختر موفرفری پنج شش ساله که دو طرف یک کاغذ سفید روی شکم دراز کشیده‌اند و یکی یک خودکار هم دست‌شان است. بابای زیر پوش آبی به دختر موفرفری الفبا یاد می‌دهد و از همان روز الفبا می‌شود اولین جوانه‌ی آرزو توی دل دختر موفرفری. دختر موفرفری من بودم. معصومه یزدانی، متولد یک روز خوب از مهرماه 1355. حالا شغلم نوشتن است؛ آن هم از نوع کودک و نوجوانش. ولی قبلش مامان هستم. اولین قصه‌ی درست و حسابیم هم ماجراهای فرید و مامانش بود. (فرید پسرمه، تازه یه دختر هم دارم.)
یادبان را خیلی دوست دارم و مدیرهایش را هم؛ مخصوصا دوتایشان را که لبخند هندوانه‌ای دارد و آن یکی که ستاره‌های چشم‌هایش از ستاره‌های دستبندش هم بیش‌تر است. برای همین با افتخار مطلب می‌فرستم تا مدیر جان‌های یادبان بگذارند توی سایتشان. با همین مدیرجان‌های لبخند هندوانه‌ای و چشم ستاره‌ای یک کوله پشتی شریکی هم داریم که کاغذی است. اگر حوصله کردید سری بهش بزنید قول می‌دهم پشیمان نشوید.

کتاب های معصومه یزدانی

دوست جدیدم سلام


فیل خجالتی


نامه های گاندو


داروی بزی را کی می برد؟


توت در سبد


تولد…تولد…تولدت مبارک


شب به خیر شوتک!


الان… الان بر می دارم


چرا و چرا؟ بازم چرا؟


سلما


من هم نگاه نکرده بودم


بگذار فکر کنم


پیشی کوچولو! نگو به من چه!


پیشی کوچولو! موشک مال توست!


بروم دعوا کنم


سمور با دوستان


شیر شکمو و موش آشپز


کارآگاه دلفین زبل


مامان دینا دایناسور


شبی که زهر شد


فینچول


شوتک گفت نه!


دیدی گم شدیم!


نه! این رو گوش نمی کنم


پیشی کوچولو! حسود شدی؟


پیشی کوچولو!نترس!… نترس!


نامه های خرسی جان


فهمیدم چی کار کنم


پس کی بروم بازی؟


اول کی باید سلام کند؟


لاک پشت و مرغابی ها


رمز چینوت


صبح که شد چی صدات کنم


سر و دو گوش تورتوری


تربچه بگو نه


ملی خرسه و استاد زنبور


ماجراهای شوتک 1


ماجراهای شوتک 2


متهم ردیف اول قونقورو


درسا و عمه غولاب


قیچی کردنم که خوبه


چرا نمی آی؟


خلال دندون روبان صورتی


گوش صورتی


لولو نخوره تو رو


سین سینا گنج یاب می شود


سین سینا معلم می شود


بیشتر بخوانید

ژانر فانتزی، پرورشگاه تخیل و خلاقیت

زمانی در تاریخ بشر، تمامی آثار ادبی به نوعی فانتزی به حساب می آمدند. اما چه زمانی روایت داستان های فانتزی از ترس از ناشناخته ها فاصله گرفت و به عاملی تأثیرگذار برای بهبود زندگی انسان تبدیل شد؟