سارا شیش (Sarah Chiche)، متولد 21 مه 1976 در بولون-بیلانکورت، نویسنده فرانسوی است. مالیخولیا «قلب ادبی» نوشتههای او و «چالشی فکری و حرفهای برای سارا شیش» است. او آن را به صورت شخص (ها)، منتشر شده توسط سیسیل دفو در سال 2013، "مراقبه در مورد مالیخولیا، سوگواری، نوشتن و هستی" از کتاب آرامش اثر برناردو سوارس، نیمه نامتعارف فرناندو پسوا، بررسی کرد. او آن را در Le Diable dans la peau، پیشگفتار او بر دوگانهای که برای نسخههای پایو ساخته شده است، زیر سوال میبرد، و La Peau de Grin اثر آنوره دو بالزاک و موردی از روان رنجوری اهریمنی در قرن هفدهم توسط زیگموند فروید را گرد هم میآورد. ما همچنین مدیون Éloge de l'égarement او هستیم، مقدمه ای برای ترجمه منتشرنشده از سه مقاله درباره نظریه جنسی توسط زیگموند فروید5، جایی که او بازخوانی فروید را در پرتو پیانیست الفریده یلینک و کلیوز داریوسک دی É ماری ارائه می دهد. la dévoration، پیشگفتاری بر ترجمه جدید La Confusion des Sentiments اثر استفان تسوایگ. در سال 2015، Ethics of the Mikado، مقاله او درباره مسئله شر در سینمای میشائیل هانکه، که توسط PUF در مجموعه "چشم انداز انتقادی" منتشر شد، با استقبال پرشور مطبوعات مواجه شد. او تلاش میکند تا «مکانیسمهای ماشین سینمای میشائیل هانکه، چرخدندههای دنیای فانتزی او، منطق درونی فیلمهایش، ارجاعات ادعایی یا ناخودآگاه، پایههایشان را از بین ببرد. بریده شده به هفتاد و یک قطعه، مانند پژواک یکی از فیلمهای فیلمساز، 71 بخش از یک گاهشماری شانس، اخلاق میکادو قصد دارد تا به شیوهای که در آن تصاویر سینمایی میتوانند به عنوان یک مکتب اخلاقی عمل کنند و اینکه چگونه رویارویی با صحنه سازی یک شر رادیکال که همه ما به طور بالقوه در دسترس هستیم، نه به عنوان قربانی، بلکه به عنوان عامل، می تواند به طور متناقضی ما را تشویق کند که بهتر از خوب عمل کنیم. او در فیلم مایکل هانکه، پایان خوش، ظاهر می شود.