دکتر پیتر سی ویلتون قبلاً در دانشکده بازرگانی هاس، دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، استراتژی، نوآوری، تحول دیجیتال و بازاریابی را تدریس می کرد. او همچنین به عنوان استاد مدعو در دانشکده تحصیلات تکمیلی بازرگانی در دانشگاه استنفورد، و در هیئت علمی دانشگاه های دوک و پردو در ایالات متحده، دانشکده مدیریت فارغ التحصیل مک کواری، دانشگاه ملبورن، و دانشکده مدیریت فارغ التحصیل استرالیا در استرالیا، و همچنین برنامه های اجرایی دانشگاه میشیگان، دانشگاه شیکاگو و دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا خدمت کرده است.دکتر ویلتون جوایز و بورسیه های متعددی را برای کار خود در مدیریت دریافت کرده است، از جمله چندین جایزه از بنیاد معتبر ملی علوم و همچنین موسسه علوم بازاریابی. او دریافت کننده بورسیه تحصیلی خارج از کشور استرالیا در مدیریت و جایزه انجمن تحقیقات بازار استرالیا بوده است. در ایالات متحده، او توسط مجله Business Week به عنوان یکی از مربیان برجسته تجاری کشور شناخته شده است. علاوه بر این، او در فهرست مدیران برجسته آمریکایی "Who's Who" به رسمیت شناخته شده است. اخیراً، دکتر ویلتون از انجمن بین المللی بهبود عملکرد به دلیل "مداخله آموزشی برجسته" به رسمیت شناخته شد. مقالات او در مورد مدیریت در مجلات متعددی منتشر شده است، از جمله مجله تحقیقات بازاریابی، علوم مدیریت، مجله تحقیقات مصرف کننده، مجله خرده فروشی، مجله آمار کسب و کار و اقتصادی، تحقیقات اروپایی، و در جای دیگر.