O. C. Ferrell (دکتری، دانشگاه ایالتی لوئیزیانا) استاد برجسته اخلاق تجاری در دانشگاه بلمونت است. او اخیراً نه سال به عنوان استاد برجسته دانشگاه در بازاریابی و پژوهشگر شرکت خلاق در دانشگاه نیومکزیکو خدمت کرده است. تحقیقات دانشگاهی او بر تصمیم گیری اخلاقی، روابط با سهامداران و مسئولیت اجتماعی متمرکز است. او نویسنده پیشرو در اخلاق بازاریابی و جهت گیری ذینفعان برای دستیابی به عملکرد بازاریابی در سازمان ها است. دکتر فرل رئیس قبلی شورای علمی انجمن بازاریابی آمریکا بوده و دو بار ریاست کمیته اخلاق انجمن بازاریابی آمریکا را بر عهده داشته است. تحت رهبری او، کمیته کد اخلاقی AMA و کد اخلاقی AMA برای بازاریابی در اینترنت را توسعه داد. او معاون انتشارات آکادمی علوم بازاریابی است. او جایزه مربی برجسته بازاریابی Cutco Vector را از آکادمی علوم بازاریابی دریافت کرده است. Dr. فرل نویسنده 20 کتاب و بیش از 100 مقاله است. مقالات او در مجله تحقیقات بازاریابی، مجله بازاریابی، مجله اخلاق تجاری، مجله تحقیقات تجاری، مجله آکادمی علوم بازاریابی و آکادمی مدیریت اجرایی و همچنین مجلات دیگر منتشر شده است. بازاریابی او: مفاهیم و متن استراتژی، که با همکاری دکتر ویلیام پراید نوشته شده است، یکی از رایج ترین اصول متن بازاریابی در جهان است. اخلاق کسب و کار: تصمیم گیری اخلاقی و موارد، که با همکاری جان فرادریش و لیندا فرل نوشته شده است، یکی از متون پیشرو اخلاق تجاری امروزی است. دکتر فرل به عنوان شاهد متخصص در مورد مسائل بازاریابی برای پرونده های حقوقی متعددی خدمت کرده است، در نشریات تجاری برجسته، مانند USA Today و Wall Street Journal نقل قول شده است، و در The Today Show برای بحث در مورد مسائل بازاریابی ظاهر شده است.