دایان دی. گرملر، دانشمند علوم اجتماعی، دانشگاهی و نویسنده است. او استاد بازاریابی، استاد برجسته تدریس، و استاد پژوهشی ممتاز در کالج تجاری اشمیتتورست در دانشگاه ایالتی بولینگ گرین است. او یکی از نویسندگان کتاب درسی خدمات بازاریابی: ادغام تمرکز بر مشتری در سراسر شرکت است که اکنون در ویرایش هشتم آن منتشر شده است.علایق تحقیقاتی گرملر حوزه های بازاریابی با تاکید بر بازاریابی و مدیریت خدمات را در بر می گیرد و بر موضوعات مدیریت احساسات در خدمات، ارتباط مشتری و کارمند در تعاملات خدماتی، ارتباطات دهان به دهان، وفاداری مشتری و تضمین خدمات تمرکز دارد.گرملر به عنوان هیئت علمی پژوهشی در مرکز رهبری خدمات دانشگاه ایالتی آریزونا، به عنوان عضو وابسته مرکز مدیریت خدمات دانشگاه لافبورو، و به عنوان استاد بین المللی مدعو در دانشگاه مونستر منصوب شده است.گرملر در سال 1980 در رشته ریاضیات از دانشگاه ایالتی آریزونا فارغ التحصیل شد. بعداً برای M.B.A در بازاریابی ثبت نام کرد و در سال 1990 فارغ التحصیل شد. در سال 1995 تحصیلات خود را در دانشگاه ایالتی آریزونا با مدرک دکتری بازاریابی زیر نظر استفان به پایان رساند.