کتاب دیوار

The Wall
کد کتاب : 10749
مترجم :
شابک : 978-9643116828
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 278
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1963
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب دیوار اثر مارلن هاس هوفر

«من می توانم به خودم اجازه بدهم حقیقت را بنویسم. تمام افرادی که در طول زندگی ام به آنها دروغ گفته ام مرده اند...» قهرمان کتاب «دیوار» مارلن هاوشوفر، یک زن میانسال کاملا معمولی و بی نام می نویسد که از خواب بیدار می شود و می بیند که آخرین انسان زنده است. با تصور اینکه تنهایی او نتیجه یک آزمایش نظامی بیش از حد موفق است، او کار وحشتناک نه تنها بقا، بلکه تجدید خود را آغاز می کند. دیوار در عین حال یک صحبت ساده و تکان دهنده است - از سیب زمینی و لوبیا، امید به گوساله، شمردن کبریت، فراموش کردن طعم شکر و استفاده از نام - و مراقبه ای آزاردهنده در تاریخ قرن بیستم.
راوی 40 ساله با همراهی پسر عمویش و شوهر عمویش به کوه های اتریش سفر می کند. آنها قصد دارند آخر هفته را در یک کلبه شکار بمانند، اما صبح روز بعد زن خودش را با سگ پسرعمویش، لوچس، تنها می بیند. زوجی که قصد صرف شام در دره را داشتند، برنگشتند. زن می رود تا به دنبال این زوج بگردد، اما به زودی متوجه می شود که چرا آنها برنگشتند: یک دیوار به ظاهر بی پایان و نامرئی او را از آن طرف دره جدا می کند. تنها فرد دیگری که او می تواند ببیند مردی است که به نظر می رسد یخ زده است. به نظر او یک تراژدی تمام موجودات زنده را در آن طرف دیوار کشته است. او کاملا تنها است، محافظت شده و به همان اندازه توسط دیوار نامرئی به دام افتاده است.

کتاب دیوار

مارلن هاس هوفر
مارلن هاوس‌هوفر (Marlen Haushofer)(۱۱ آوریل ۱۹۲۰-۲۱مارس ۱۹۷۰) نویسنده‌ای اتریشی است. معروف‌ترین اثر وی، رمان دیوار است.مارلن هاوس‌هوفر در شمال اتریش به دنیا آمد. در لینز به مدرسه ای کاتولیک رفت و در وین ادبیات آلمانی را تحصیل کرد. در ۱۹۴۱ ازدواج کرد و حاصل آن دو پسر بود. در ۱۹۵۰ طلاق گرفت. در ۱۹۵۸ برای بار دوم ازدواج کرد و در ۱۹۷۰ در وین درگذشت.در ۱۹۵۵ نخستین رمانش به نام یک ذره از زندگی چاپ کرد.در ۱۹۵۶ جایزه تئودور کرنر را کسب کرد. این جایزه برای تلاشهای او در باب فرهنگ و...
نکوداشت های کتاب دیوار
"Chilling, fantastic, and deeply disturbing, The Wall is a modern classic."
«دیوار سرد، خارق العاده و عمیقا آزاردهنده، یک کلاسیک مدرن است».
She Magazine

A compelling condemnation of the society that stifles individuals—and particularly women
محکومیت قاطع جامعه که افراد را خفه می کند - به ویژه زنان
Belle Lettres

A celebration of the survival instinct.
جشن غریزه بقا.
Regulator Bookshop

قسمت هایی از کتاب دیوار (لذت متن)