کتاب مدیر اثربخش

The Effective Executive
  • 20,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: فرا فرا
    نویسنده:
کد کتاب : 31974
مترجم :
شابک : 978-6006092126
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 258
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 1966
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مدیر اثربخش اثر پیتر دراکر

کتاب های مدیریت معمولا درباره شیوه مدیریت کردن بر افراد دیگر بحث می کنند. موضوع این کتاب مدیریت کردن خود به منظور اثربخش شدن است. دراکر که از او به عنوان پدر مدیریت مدرن یاد می شود، معتقد است، این که یک نفر واقعا بتواند دیگران را مدیریت کند، به هیچ وجه به قدر کافی ثابت نشده است.
اما شخص همیشه می تواند خود را مدیریت کند.
در واقع مدیرانی که برای اثربخش شدن خود را مدیریت نمی کنند احتمالا نمی توانند دستیاران و زیردستان خود را مدیریت کنند. مدیریت عمدتا با الگوسازی انجام می شود.
آنان که نمی دانند در شغل و کار خود چه گونه خود را اثربخش کنند الگو و سرمشق غلط می شوند.
فلسفه وجودی مدیران در سازمان ها تسهیل امور و پیشبرد کارهاست.
پیتر دراکر، بر این باور است که «نقطه ی شروع بحث مدیریت این است که باید اثربخش بود» و اثربخشی آموختنی است و مدیران باید «اثربخش شدن را بیاموزند». دراکر کتاب «مدیر اثربخش» خود را بر پایه این دو نکته کلیدی بنا نهاده و نگاشته است.

کتاب مدیر اثربخش

پیتر دراکر
پیتر دراکر (تلفظ به آلمانی: پیتر دروکا)، ‏ (۱۹۰۹–۲۰۰۵) از برجسته‌ترین نظریه‌پردازان مدیریت در جهان بود. مهم‌ترین اثر او با عنوان «مدیریت» منتشر شده‌است و در آن نظریات مهم خود دربارهٔ مدیریت و سازمان را شرح داده است.پیتر دراکر بیش از ۷۰ سال از عمر خود را با بینش انسانی خود، صرف نگاه سیستمیک به علم مدیریت نمود. او را به عنوان پدر کسب و کار نوین می‌شناسند و مفهوم management by objectives از مفاهیمی است که دراکر وارد ادبیات مدیریت نمود.پیتر دراکر در ...