کتاب خروج از بحران

Out of the Crisis
(بیماریهای مدیریت)
کد کتاب : 31979
مترجم : نوروز درداری
شابک : 964-3174840
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 344
سال انتشار شمسی : 1391
سال انتشار میلادی : 1982
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب خروج از بحران اثر ویلیام ادواردز دمینگ

هدف این کتاب دگرگون ساختن سبک مدیریت آمریکائی است. دگرگونی سبک مدیریت آمریکائی، کاری در حد بازسازی یا تجدید نظر در آن نیست. انجام اینکار مستلزم یک ساختار اساسی است که باید از پایه رو به بالا، بنا شود.
شاید متحول شدن عبارت مناسبی باشد، اما تحول در موارد پیش بینی نشده وبخودی خود اتفاق می افتد، در حالیکه دگرگونی باید با تلاش، جهت دار و رهبری شده صورت پذیرد. هدف این کتاب فراهم کردن جهت و مسیر است. واضح است که دگرگونی در روابط دولت با صنعت نیز امری ضروری است.
ناتوانی مدیریت برای برنامه ریزی آینده، و عدم پیش بینی مسائل، باعث هدر رفتن نیروی انسانی، کالا، وقت و ماشین شده است. همه اینها موجب افزایش قیمت تمام شده تولید کننده می شود که مصرف کننده باید آنرا بپردازد. مصرف کننده، هرگز این علاقه را ندارد که پرداخت بهای این ضایعات سهیم باشد. حاصل اجتناب ناپذیر اینکار از دست دادن بازار است. از دست دادن بازار نیز بیکاری و عدم اشتغال را در پی خواهد داشت. کاررآیی مدیریت باید بر اساس توانائی آنها در تداوم فعالیت تجاری، حمایت از سرمایه گذاری و حصول اطمینان از سودآوری و اشتغال در آینده، ارزیابی شود. این امر از طریق بهبود کالا و خدمات در دراز مدت بدست می آید نه از راه سودآوری فصلی و کوتاه مدت.

کتاب خروج از بحران

ویلیام ادواردز دمینگ
دبلیو ادواردز دمینگ (W. Edwards Deming‎؛ ۱۴ اکتبر ۱۹۰۰ – ۲۰ دسامبر ۱۹۹۳) مهندس، آمارشناس، استاد، نویسنده، مدرس و مشاور مدیریت ،اهل ایالات متحده آمریکا بود.وی ابتدا به عنوان مهندس برق و بعداً متخصص در فیزیک ریاضی تحصیل کرد، به توسعه روشهای نمونه گیری که هنوز توسط وزارت سرشماری ایالات متحده و اداره آمار کار استفاده می شود، کمک کرد.