کتاب دوره بندی تمرین قدرتی برای ورزش ها

Periodization of Strength Training for Sports
کد کتاب : 108294
مترجم :
شابک : 978-6003557031
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 290
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب دوره بندی تمرین قدرتی برای ورزش ها اثر تئودور او. بومپا

ویرایش چهارم کتاب دوره‌ بندی تمرین قدرتی برای ورزش ها به‌ طور بارز و بنیادی با ویرایش‌های قبلی متفاوت است. حتی عنوان کتاب برای این که تمرکز ساده‌ و جامع تری بر دو عنصر روش‌شناختی اصلی تمرین برای رشته های ورزشی نشان دهد کمی تغییر کرده است که شامل: دوره‌ بندی و علم و روش‌شناسی تمرین قدرتی است. احساس می شود این تغییر به دو دلیل مهم ضروری است اگرچه دوره ‌بندی به‌عنوان یک سیستم تمرینی تقریبا از 2800 سال – از زمان بازی‌های المپیک باستان (776 قبل از میلاد) – وجود داشته است برخی از مفاهیم تمرینی معاصر، مبتنی بر نظریه‌های نامشخص یا گمراه‌کننده هستند و تحت تأثیر شیوه و ترفندهای تجاری تجهیزات تمرینی قرار دارند. نتیجه این است که امروزه برنامه‌های تمرینی به جای تحقیقاتی که با دهه‌ها بینش و تخصص تقویت شده‌اند اغلب مبتنی بر شبه‌علم هستند.
علیرغم مجموعه ای قوی از اطلاعات علمی و یافته های تحقیقی تقویت شده، مفهوم تمرین قدرتی برای رشته های ورزشی تاکنون نتوانسته است به برنامه های تمرینی روزانه برخی از مربیان و آموزش دهندگان نفوذ کند. به همین دلیل است که اطلاعات علمی و تخصصی روش تمرین قدرتی را با شما به اشتراک می گذاریم تا کیفیت برنامه ریزی و برنامه های تمرینی خود را بهبود بخشید و در نهایت عملکرد ورزشکاران خود را افزایش دهید. بدین منظور، توجه ویژه ای را به دو مفهوم علمی پایه – فیزیولوژی عصبی- عضلانی و قانون حرکت نیوتن – معطوف کرده ایم و توضیحات واضح و مرتبطی را برای توجیه استفاده از تمرین قدرتی را در آن گنجانده ایم تا این مفاهیم را برای بهبود عملکرد ورزشی به کار ببندید. بهبود استانداردهای ورزشی، از ورزش های سرعتی- توانی گرفته تا مسابقات ورزشی در مسافت‌های طولانی، تنها با بهبود قدرت ویژه رشته ورزشی صورت می گیرد.
ویرایش چهارم به طور ویژه برای متخصصان قدرت و آماده سازی آینده و برای ورزشکارانی طراحی شده است که می خواهند از طریق درک علمی-نظری بهبود یافته از تمرین قدرتی و کاربرد موثر آن برای به حداکثر رساندن عملکرد ورزشی، روی موفقیت خود سرمایه گذاری کنند.

کتاب دوره بندی تمرین قدرتی برای ورزش ها

تئودور او. بومپا
تودور اولیمپیوس بومپا یک دانشمند ورزشی است. او پروفسور ممتاز در دانشگاه یورک در تورنتو، انتاریو، کانادا است. او با تامارا بومپا که استادیار دانشگاه یورک است ازدواج کرده است.تودور اولیمپیوس بومپا در 23 دسامبر 1932 در شهر ناساود در شهرستان Bistrita-Năsăud رومانی به دنیا آمد. او اولین کلاس های مدرسه خود را در زادگاهش گذراند و در سال 1949 به مدرسه ورزشی در کلوژ-ناپوکا نقل مکان کرد. او در دوران نوجوانی در تیم ملی دو و میدانی حضور داشت و در مسابقات قهرمانی کشور، در مسابقات پنج‌گانه، پرتاب نیزه...
دسته بندی های کتاب دوره بندی تمرین قدرتی برای ورزش ها