کتاب دیده اما نشنیده

Seen and Not Heard
اهمیت صدای کودکان
کد کتاب : 109595
مترجم :
شابک : 978-6227668117
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 187
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب دیده اما نشنیده اثر جانا مورلون

اگر کودکان به‌عنوان متفکران مستقلی شناخته شوند که قادرند به وضوح ببینند و به روش‌های ارزشمندی در جهان ما مشارکت داشته باشند، جامعه چه سودی می‌برد؟ اگر آنچه می‌گویند اغلب نادیده گرفته نمی‌شود یا مورد حمایت قرار نمی‌گیرد، زندگی کودکان چگونه تغییر می‌کند؟

در یک سری گفتگو با کودکان در مورد بسیاری از سوالات مهم فلسفی زندگی، «دیده اما نشنیده» کودکان را متفکرانی ادراکی و اصیل نشان می دهد. این کتاب با هدایت بحث‌هایی درباره معنای کودکی، دوستی، عدالت و انصاف، شادی و مرگ، از ما دعوت می‌کند تا در باورهای خود در مورد کودکان تجدید نظر کنیم و روش‌هایی را که می‌توانیم از آنها بیاموزیم پذیرا باشیم.

عنوان کتاب «دیده اما نشنیده»، برنده جایزه برجسته علمی سال ۲۰۲۲، یک ماجراجویی شگفت‌انگیز به سوی هنر گفت‌وگو با کودکان است. این اثر، یک پرتاب فلسفی، تفکرانه و تحول‌آفرین به دنیای دیالوگ‌های واقعی با کودکان می‌باشد. جانا مور لون، با اندیشه‌های ادبی، مفاهیم فلسفی و گفت‌وگوهای واقعی که با ذهنیت کوچک دارد، به گونه‌ای متقاعدکننده اثبات می‌کند که ضرورتی به نام "صدای کودکان" وجود دارد. این کتاب، با استفاده از استدلال‌های روشن و سبکی زیبا، متمرکز بر کودکان در رده‌های سنی ابتدایی تا دوازده سال، به نحوه "شنیده"شدن آن‌ها پرداخته و راه‌هایی را برای گسترش این قابلیت‌ها به آن‌ها آموزش می‌دهد. دیدگاه‌ها و دانش کودکان به‌عنوان انسان‌هایی در حال نمو، به دلیل جوانی‌شان، به‌عنوان یک دارایی چشمگیر تلقی می‌شود که در این کتاب به طرزی بی‌نظیر نقش محوری دارد.

کتاب دیده اما نشنیده

جانا مورلون
جانا مورلون مدیر و بنیانگذار مرکز فلسفه برای کودکان دانشگاه واشنگتن است.وی از سال 1995 به تدریس فلسفه در کلاس های مختلف از پیش دبستان تا کالج ، و همچنین به دانشجویان دانشگاه ، معلمان K-12 ، والدین و دیگران در مورد راه های ورود فلسفه به زندگی جوانان آموزش داده است.جانا نویسنده کتاب "کودک فلسفی" است، که به بررسی راه هایی می پردازد که والدین و سایر بزرگسالان می توانند مکالمات فلسفی راجع به سؤالات کودکان ترغیب کنند، و هماهنگ کننده کتاب فلسفه و آموزش: معرفی فلسفه به جوانان، که مباحث مختلفی را که د...
نکوداشت های کتاب دیده اما نشنیده
In its in-depth chapters, her book demonstrates that children can formulate innovative principles that lead to original ideas and solutions that can be used, in my opinion, on a national or international level to respond to questions that are generally only addressed by adults, scientists, academics, and technology experts.
کتاب او در فصل های عمیق خود نشان می دهد که کودکان می توانند اصول نوآورانه ای را تدوین کنند که منجر به ایده ها و راه حل های بدیع می شود که به نظر من می تواند در سطح ملی یا بین المللی برای پاسخ به سوالاتی که عموما فقط توسط بزرگسالان، دانشمندان، دانشگاهیان و کارشناسان فناوری مطرح می شوند استفاده شوند.
Childhood & Philosophy

A beautiful book about the ways that children think and speak of important matters such as friendship, justice, happiness, childhood, and death.
کتابی زیبا درباره نحوه تفکر و صحبت کودکان در مورد مسائل مهمی مانند دوستی، عدالت، شادی، کودکی و مرگ.
Jonathan Kozol

قسمت هایی از کتاب دیده اما نشنیده (لذت متن)
کودکان آرزو دارند تا معنایی در زندگی خود پیدا کنند و درک شوند. کودکان با تأمل درباره ژرف ترین پرسشهایی که ما به عنوان انسان با آنها روبه رو هستیم درباره زندگی و مرگ و هدف از وجود با بسیاری از مسائل دست و پنجه نرم میکنند جایگاه آنها در جهان تعهدات آنها در قبال افراد دیگر و محیط زیست تأثیر اعمال آنها بر احساسات دیگران هویت و معنای خوب بودن فرد؛ پرسشهای مربوط به عدالت و انصاف آزادی و مسئولیت و خوشبختی.