کتاب تنهایی جهان

the solitude of the universe
گزیده اشعار
  • 15 % تخفیف
    155,000 | 131,750 تومان
  • موجود
  • انتشارات: هرمس هرمس
    نویسنده:
کد کتاب : 11219
مترجم :
شابک : 9789643632267
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 236
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1962
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب تنهایی جهان اثر پل الوار

پل الوارد شاعر فرانسوی و یکی از بنیانگذاران جنبش سوررئالیسم بود. کتاب «تنهایی جهان» در واقع گزیده ای از بهترین اشعار این شاعر فرانسوی است.

پل الوار به دادائیسم پایبند بود و با گشودن راه به سوی فعالیت هنری متعهد به حزب کمونیست ، یکی از ارکان سوررئالیسم شد.

در طول جنگ جهانی دوم ، او نویسنده چندین شعر علیه نازیسم بود که به صورت مخفیانه منتشر می شد. او در سراسر جهان به عنوان شاعر آزادی شناخته شد و همچنان جز با استعدادترین شاعران سوررئالیست فرانسوی محسوب می شود.

اشعار الوار در عین اینکه دستمایه اجتماعی و سیاسی دارند، اغلب رنگی از عشق و عاطفه دارند همچنین در اشعار او نشانه از سبک تمام شاعران سوررئالیست دیده می‌شود. شعر او به علت محتوای انسان‌دوستانه و توصیف احساسات عمیق و پرشور، تأثیری عمیق روی تمام قشرها خلق گذاشت و بدین ترتیب او بهترین شاعر نسل خود شد. شعر الوار: کوتاه، فشرده، و مخاطبه‌ای، است. تجربه‌های شرکت او درجنگ داخلی اسپانیا و سایر حوادث زمان، باعث شدند که او همیشه برای محرومان و آزادی خواهان موضعگیری نماید.
الوار در روز سه شنبه ۱۸ نوامبر ۱۹۵۲، در آپارتمان خود در اثر سکته قلبی چشم از جهان فروبست و در گورستان پرلاشز به خاک سپرده شد.

کتاب تنهایی جهان

پل الوار
پل الوار (به فرانسوی: Paul Éluard) با نام اصلی اوژن-امیل-پل گرندل (۱۴ دسامبر ۱۸۹۵ - ۱۸ نوامبر ۱۹۵۲) شاعر فرانسوی بود.وی یکی از رهبران جنبش سوررئالیسم بین سال های ۱۹۱۹ تا ۱۹۳۸ بود. همچنین یکی از مؤسسان مجله انقلاب سوررئالیست در سال ۱۹۲۴ بود.وی از سال ۱۹۲۷ تا ۱۹۳۳ و همچنین پس از ۱۹۳۸ عضو حزب کمونیست بود.