کتاب آخرین شعرهای عاشقانه

Last Poems
عاشقانه های پل الوار
کد کتاب : 12571
مترجم :
شابک : 978-6006792538
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 130
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1935
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

عاشقانه های پل الوار

معرفی کتاب آخرین شعرهای عاشقانه اثر پل الوار

پل الوار با نام مستعار اوژن امیل پل گرندل شاعر پرآوازه ای است که در چهاردهم دسامبر ۱۸۹۵ در سن دنیس فرانسه زاده شده است. بعدها در سال ۱۹۰۸ خانواده او برای اقامت به پاریس رفتند و پل دوره تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در پاریس گذراند. ۱۶ سال بیشتر نداشت که در سال ۱۹۱۱ به بیماری سل دچار شد و به ناچار تحصیل را ترک کرد و او را برای معالجه به آسایشگاه مسلولین کلاوادل در نزدیکی شهر داوس روانه کردند. در همین آسایشگاه بود که با دختر زیبا و جوانی بنام هلنا دیاکوناوا که او نیز مسلول بود آشنا شد شیفته او شد و نام گالا را برای این دختر انتخاب کرد.

الوار که در اوج احساسات عاشقانه نوجوانی خود بود خیلی زود فریفته این دختر شد و تمام ساعت های روزهای خود را در آسایشگاه صرف بیان احساسات عاشقانه با او می کرد و از شور و اشتیاق خود برای شاعر شدن با او سخن می گفت. گالا نیز شور شاعرانه او را می ستود و نوید می داد که او شاعری بزرگ خواهد شد. پل جوان به گالا به عنوان منبع و سرچشمه الهام شعری خود می نگرد و حضور و وجود او تکیه گاهی می شود برای آسایش و آرامش درونی و تسکین آلام روحی این شاعر جوان و عاصی و سرکش. در همین سال هاست که با «برگ های علف» سروده والت ویتمن شاعر بزرگ آمریکایی آشنا می شود و به شدت تحت تاثیر تصاویر و ایماژهای زیبای این سروده قرار می گیرد.

کتاب آخرین شعرهای عاشقانه

پل الوار
پل الوار (به فرانسوی: Paul Éluard) با نام اصلی اوژن-امیل-پل گرندل (۱۴ دسامبر ۱۸۹۵ - ۱۸ نوامبر ۱۹۵۲) شاعر فرانسوی بود.وی یکی از رهبران جنبش سوررئالیسم بین سال های ۱۹۱۹ تا ۱۹۳۸ بود. همچنین یکی از مؤسسان مجله انقلاب سوررئالیست در سال ۱۹۲۴ بود.وی از سال ۱۹۲۷ تا ۱۹۳۳ و همچنین پس از ۱۹۳۸ عضو حزب کمونیست بود.
دسته بندی های کتاب آخرین شعرهای عاشقانه
قسمت هایی از کتاب آخرین شعرهای عاشقانه (لذت متن)
موج دیوارها و سیمای غایب کودکان / گچ کبود و خانه های ساکت و خاموش / سنگ های مات و بی جلا / دور درهای کهنه بیهوده / کودکان مفلوک و دیوارهایی همطرازشان / به سان همطرازی زلال آب با گل بهار / به سان همطرازی شکلک ابلهانه ای با زیبایی بکر و ناب / و اشتیاق غثیان کردن چرخ ها و رویاها در سبزه زار.