کتاب مجموعه اشعار پل الوار

Collected Poems
با نیروی عشق
  • 295,000 تومان
  • به زودی 🙄
  • انتشارات: نگاه نگاه
    نویسنده:
کد کتاب : 12570
مترجم :
شابک : 978-9643518820
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 496
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1930
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مجموعه اشعار پل الوار اثر پل الوار

«پل الوار» در خانواده ای از طبقه متوسط به پایین در سنت دنیس پاریس به دنیا آمد. پدرش دفتردار بود ، مادرش با ساختن لباس به درآمد خانواده کمک می کرد. در سن 16 سالگی پائول برای بیماری سل به آسایشگاه سوئیس اعزام شد و در این مدت علاقه زیادی به شعر پیدا کرد. پس از بازگشت به فرانسه به ارتش پیوست و از قرار گرفتن در معرض گاز سمی آسیب دید. وی پس از تجربه جنگی خود ، سال 1917 ، اولین مجلد شعر قابل توجه خود را منتشر کرد.

الوار مدت کوتاهی با جنبش دادا درگیر شد و با تریستان تزارا ، آندره برتون و دیگر اعضای محافل سورئالیست و دادائیست دیدار کرد. مانند برتون ، آراگون ، پرت ، سوپو و سایر روشنفکران. شهرت وی به عنوان یک شاعر با انتشار "Capitale de la Doluer" در سال 1926 تثبیت شد.

در سال 1924 کسی از محل زندگی پل خبر نداشت. شایعاتی مبنی بر اینکه او مرده است ، به اطراف گسترش یافته بود، تا اینکه پس از هفت ماه بازگشت. الوار به مردم گفت که از مارسی به تاهیتی ، اندونزی و سیلان سفر کرده است. بعدا مشخص شد که این امر با از دست دادن همسرش گالا به سالوادور دالی هنرمند سورئالیست مرتبط است.

الوار در درون جنبش کمونیستی بین المللی در زمینه فرهنگی فعال بود. او به انگلیس ، بلژیک ، چکسلواکی ، مکزیک و روسیه سفر کرد ، اما به ایالات متحده سفر نکرد. زیرا کمونیست بود و از ویزا رد شد.

حال در این کتاب با «مجموعه اشعار پل الوار» رو به رو هستیم. شاعر و متفکر مدرنی که گرایشات سیاسی و زندگی شخصی وی به شدت در دیدگاهش نسبت به هنر و خاصه هنر شعرسرایی تاثیر نهاده است. به گفته الوار ، رسالت شعر تجدید زبان برای ایجاد تغییرات بنیادی در همه زمینه های وجودی بود. وی شعر را اقدامی می دانست که می تواند آگاهی را در خوانندگان خود برانگیزد و با مبارزه چپ برای آزادی سیاسی ، اجتماعی و جنسی همذات پنداری کند.

کتاب مجموعه اشعار پل الوار

پل الوار
پل الوار (به فرانسوی: Paul Éluard) با نام اصلی اوژن-امیل-پل گرندل (۱۴ دسامبر ۱۸۹۵ - ۱۸ نوامبر ۱۹۵۲) شاعر فرانسوی بود.وی یکی از رهبران جنبش سوررئالیسم بین سال های ۱۹۱۹ تا ۱۹۳۸ بود. همچنین یکی از مؤسسان مجله انقلاب سوررئالیست در سال ۱۹۲۴ بود.وی از سال ۱۹۲۷ تا ۱۹۳۳ و همچنین پس از ۱۹۳۸ عضو حزب کمونیست بود.
قسمت هایی از کتاب مجموعه اشعار پل الوار (لذت متن)
بر دفترهای دبستانی ام / بر میز مشقم و بر درختان / بر شن بر برف / نام ترا می نویسم. / بر همۀ صفحات خوانده شده / بر همۀ صفحات سپید / بر سنگ، خون، کاغذ یا خاکستر / نام ترا می نویسم. / بر تصویرهای زرین / بر سلاح جنگاوران / بر تاج شهریاران / نام ترا می نویسم. /

چیزی اساسی برای نابودی بر جای نمانده است مگر مردی پشت سر مردی دیگر چیزی اساسی برای آفریدن بر جای نمانده است مگرزندگی تام و تمام در پیکری واحد مگر احترام به زندگی و به مردگان مردگانی که برای زندگی جان باخته اند همچون تو همانند من همچون تو که کاری نکرده ای مگر منفور داشتن مرگ را.