کتاب مشاوره ی پیش از ازدواج

Premarital counseling
کد کتاب : 115470
شابک : 978-9641854821
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 159
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب مشاوره ی پیش از ازدواج اثر محسن دهقانی

کتاب «مشاورۀ پیش از ازدواج» به موضوع مهمی می‌پردازد که می‌تواند بسیاری از زوج‌ها را از فروپاشی و مشکلاتی که پس از ازدواج به آن دچار می‌شوند، نجات دهد. اکثر اوقات زمانی که زن و مرد به مشکل برمی‌خورند، به روانشناس و مشاور مراجعه می‌کنند، در صورتیکه اگر پیش از ازدواج این کار را انجام دهند، کمتر دچار مشکل می‌شوند. درواقع این کتاب مرجع و راهنمایی برای مشاوران و روانشناسانی است که در این حوزه فعالیت دارند، همچنین برای دانشجویان این رشته و حتی کسانی که در دوران آشنایی به سر می‌برند و یا قصد ازدواج دارند کتاب مفیدی است. این کتاب به تفاوت‌های بین زن و مرد می‌پردازد و می‌کوشد با تشریح این مسائل درست رفتارکردن را به زوجین بیاموزد. زمانیکه این دو جنس، تفاوت‌های یکدیگر را بدانند و آن را درک کنند، کمتر دچار بحران می‌شوند. یکی دیگر از مسائلی که در این کتاب به آن پرداخته‌شده، صحبت‌کردن و گفت‌وگو است. همچنان بهترین راه‌حل برای شناخت، درک متقابل و رفع مشکلات، حرف‌زدن با یکدیگر است. اما گفت‌وگو هم آدابی دارد که اگر طرفین به آن آگاه باشند، بهتر می‌توانند رابطه را مدیریت کنند. در این کتاب با استفاده از نظریه‌های روانشناسی و طرح‌واره‌ها، به زن و مرد کمک می‌شود تا به شناخت بهتری از هم برسند. یکی دیگر از موضوعات این کتاب، شناخت خود است. اگر شخص به شناخت درستی از خود برسد، در رابطه و ازدواج نیز موفق‌تر ظاهر می‌شود.
این کتاب همچون نقشۀ راه می‌تواند به روانشناسان کمک کند تا مرحله‌به‌مرحله با زوج پیش بروند و آن‌ها را در این مسیر یاری کنند. دکتر محسن دهقانی نویسندۀ این کتاب، از روانشناسان به‌نام است که کتاب‌هایی را در این حوزه به رشتۀ تحریر درآورده و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی است. فاطمه میرمحمدی نیز، دیگر نویسندۀ این کتاب است.

کتاب مشاوره ی پیش از ازدواج

محسن دهقانی
دکتر محسن دهقانی متولد سال 1356، رئیس و مؤسس مرکز خدمات روان شناسی و مشاوره کیهان،دانشیار روان شناسی بالینی و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، دارایدکترای روانشناسی بالینی از دانشگاه سیدنی، وعضو بورد تخصصی انجمن روان شناسی استرالیا می باشد.
قسمت هایی از کتاب مشاوره ی پیش از ازدواج (لذت متن)
علت اصلی شکایتهای زوجین ناآشنایی آنها با تفاوت های زیست شناختی و ساختار مغزی در دو جنس است. درصورت آشنایی با تفاوت های جنسیتی و تآثیر آن بر عملکرد هر فرد. زوج می توانند انتظارات واقع بینانه ای از یک دیگر داشته باشند و در تعامل با یک دیگر حداکثر انعطاف را نشان دهند. باید به یاد داشت که برخی از این تفاوت ها غیرقابل تغییرند و زوج باید آن ها را بشناسند و بیذیرند. درحالی که برای تغییر برخی دیگر از این تفاوت ها می توانند با یک دیگر توافق کنند و با همکاری یک دیگر آن ها را به حداقل ممکن برسانند. از این رودر این فصل به بررسی این تفاوت ها می پردازیم. این فصل مقدمه ای بر فصل آینده است که در آن به معرفی چند مهارت اساسی برای داشتن ازدواج موفق می پردازیم.