کتاب جستجو در تصوف

Search in Sufism
کد کتاب : 116902
شابک : 978-9640002391
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 378
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 16
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب جستجو در تصوف اثر عبدالحسین زرین کوب

«جستجو در تصوف» نوشته‌ی دکتر عبدالحسین زرین‌کوب، یک اثر استثنایی در زمینه‌ی مطالعات تصوف است و تألیف این کتاب، نمایانگر عمق دانش و تفکر فلسفی او در زمینه‌ی ادبیات و مذهب اسلامی است. این کتاب که در زمینه‌ی تصوف و عرفان اسلامی به تحلیل موضوعات مختلف می‌پردازد، با استفاده از رویکرد منحصر‌به‌فرد و تحلیل‌های فاخر خود، خواننده را به سفری در عمق اصول و ارزش‌های تصوف می‌برد.
دکتر زرین‌کوب در این اثر به تبیین اصول و مفاهیم مرتبط با تصوف می‌پردازد و تأکید دارد که تصوف، به‌عنوان یک جریان فکری و معنوی در اسلام، بسیار پربار و غنی است. او با دقت به مباحثی همچون عشق الهی، معرفت، اخلاق تصوفی و ارتباط تصوف با دیگر جوانب اسلامی می‌پردازد.
یکی از جنبه‌های جالب این کتاب، رویکرد نوین دکتر زرین‌کوب به تصوف است. او تصوف را از منظر ادیب، فیلسوف و پژوهشگر نگاه می‌کند و مفاهیم تصوف را با عمقی دینی و فلسفی تشریح می‌کند. این رویکرد تازه نه تنها به خواننده این امکان را می‌دهد که با عمق فکری تصوف آشنا شود، بلکه به جریان تصوف به‌عنوان یک فرهنگ معنوی نیز نزدیک شود.
همچنین، زبان روان و موزون دکتر زرین‌کوب، این کتاب را به یک اثر دست‌نویس ممتاز در زمینه‌ی تصوف تبدیل کرده است. استفاده از اصطلاحات دینی و فلسفی با کمال دقت و شفافیت، کتاب را برای هر دسته از خوانندگان، از متخصصان تا علاقه‌مندان عام، قابل فهم و دسترس کرده است.
«جستجو در تصوف» نه تنها یک کتاب تخصصی در زمینه‌ی تصوف است، بلکه یک اثر معتبر و جامع است که به تبیین اصول، ارزش‌ها و مفاهیم تصوف می‌پردازد. این اثر، به‌دلیل رویکرد نوین و نگاه کامل دکتر زرین‌کوب به این جریان معنوی، به‌عنوان یک منبع ارزشمند برای افراد علاقه‌مند به درک عمیق‌تر مفاهیم تصوف توصیه می‌شود.

کتاب جستجو در تصوف

عبدالحسین زرین کوب
عبدالحسین زرین کوب ادیب، تاریخ نگار، منتقد ادبی، نویسنده، و مترجم برجستهٔ ایران معاصر است. آثار او به عنوان مرجع عمده در مطالعات تصوف و مولوی شناسی شناخته می شود. وی از تاریخ نگاران برجستهٔ ایران است و آثار معروفی در تاریخ ایران و نیز تاریخ اسلام دارد. این آثار به دلیل بیان ادبی و حماسی تاریخ از آثار پرفروش در میان ایرانیان هستند.زرین کوب بیش از چهار دهه در دانشگاه تهران، ادبیات فارسی، تاریخ اسلام و تاریخ ایران تدریس کرد و پس از انقلاب، با مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی همکاری کرد، از جمله این...